כמה עולה הערכת שווי נחלה של שמאי מקרקעין

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

ירשתם לא מזמן נחלה ואתם רוצים לדעת כמה היא באמת שווה? חושבים אולי לרכוש נחלה מאדם אחר ומנסים להבין האם יש לכם יכולת כלכלית? אם כך, אין ספק שהכתובת הראשונה שאליה תצטרכו לפנות היא משרד שמאות מקרקעין, ויפה שעה אחת קודם. 

 

כל הגורמים שישפיעו על ערך הנכס או הנחלה

כאשר מדברים על הערכת שווי נחלה צריך לקחת בחשבון שיש לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על הדו"ח הסופי שיוציא עבורנו השמאי. לדוגמא, איפה נמצאת הנחלה? מעבר לכך שצריך לדעת באיזה מושב או אזור בארץ היא נמצאת, כמובן שצריך לדעת גם בתוך המיקום הספציפי היכן היא ממוקמת. האם באזור יש את כל השירותים שהתושבים זקוקים להם? האם יש גישה נוחה אל הנחלה? בנוסף, כמובן שגם השטח של הנחלה משמעותי וגם הייעוד שלה: האם מדובר על נחלה שיש עליה זכויות בניה רבות? האם כל זכויות הבניה כבר מומשו או לא? כל הפרטים האלה, ועוד רבים אחרים, נכסים בסופו של דבר להערכת השמאי.

לאיזה שמאי כדאי להתקשר לצורך קבלת שירות?

זה לא משנה אם מה שמעניין אתכם היום אלה בתים למכירה בראשון לציון שתרצו לדעת כמה הם שווים או שאתם רוצים למכור או לקנות נחלה באזורים אחרים בארץ. מה שבטוח זה שאתם צריכים שמאי, והאמת היא, שכדאי יהיה לבדוק בשבע עיניים לאיזה איש מקצוע אתם מתקשרים. חשוב להבין: דו"ח השמאי הוא הבסיס שממנו אתם יוצאים לדרך אל עסקת הנדל"ן, שכן בהתאם לדו"ח הזה תוכלו לדעת כמה לבקש תמורת הנחלה או הנכס שתרצו למכור. לכן חשוב לפנות רק אל שמאי:

  • שמופיע באגודת השמאים בארץ
  • שעובד בצורה חוקית ועם כל התעודות הנדרשות
  • שיש לו כמה שיותר ניסיון בתחום הזה
  • שיצא לו בעבר לבצע הערכות לא רק לדירות ולבתים פרטיים אלא גם לנחלות
  • שמבצע הערכה מקיפה הכוללת גם הערכת מערכות חימום כדוגמת https://www.sun-heat.co.il

כדאי לקרוא כל מה שניתן אודות איש המקצוע שאליו אתם מתכוונים לפנות, כי איזה טעם יש לפנות לשמאי שאתם לא מעריכים מבחינה מקצועית?

יעילות השירות

אומנם זה נכון שעסקאות שונות הקשורות למקרקעין הן לרוב לא משהו שעושים מעכשיו-לעכשיו, אך האם זה אומר שלא כדאי יהיה לפנות אל שמאי שעובד בצורה יעילה? כמובן שבסופו של דבר עדיף יהיה לבחור משרד שמאות שיוכל להיות זמין עבורכם, להוציא את הדו"ח כמה שיותר מהר והאמת היא, שגם עדיף לבחור אנשי מקצוע אדיבים. בדרך כלל יש התרגשות גדולה סביב עסקאות נדל"ן שונות, שכן מעורב כאן לא מעט כסף והרבה רגשות. לכן, אם אתם יכולים לפנות אל שמאי שיקפיד גם לתת לכם שירות אדיב ויעיל, זה כמובן עדיף. מבחינת המחירים אתם תראו שיש עלויות שונות בשוק ולכן יש טעם גם לדבר עם יותר משמאי אחד לצורך קבלת הצעות מחיר מגוונות.

איש מדבר בטלפון

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם