ביטוח בדיגיטל – טרנד או בשורה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תחומי ביטוח רבים מצריכים מאיתנו, המבוטחים, להתקשר למספר חברות, לברר מחירים, להתמקח קצת, לשאול שאלות, לקבל פרטים נוספים, לעשות השוואה, לשלוח מסמכים במייל או בפקס, לדון עם נציגים ולהמתין לשירות הלקוחות, ועוד.

בשנים האחרונות, עם כניסת הדיגיטל לתחומים רבים בחיינו, גם תחום הביטוח החל בתהליך זה, וכך צץ אל חיינו ביטוח הדיגיטל.

כיוון שמדובר בתחום חדש שטרם אומץ באופן מלא, במאמר שלפניכם נציג את הנושא ונדון בו.

 

רגע, מהו בכלל ביטוח דיגיטל?

תחום הביטוח מצריך בחלק מן המקרים, התעסקות רבה מצד המבוטח – בין אם ברכישת פוליסה חדשה והשוואת מחירים, ובין אם בהתנהלות מול חברת הביטוח לאחר הרכישה, במסגרת תביעה כלשהי וכד'. כשם שמיזמים דיגיטליים שונים כמו הר הביטוח מאפשרים בדיקה מהירה באינטרנט כמה ביטוחים קיימים על שמנו, כך קם גם תחום ביטוח הדיגיטל.

ביטוח הדיגיטל מתקיים בתחומים שונים, כמו רכב, דירה, בריאות ועוד, ומאפשר ללקוחות פוטנציאליים לקבל הצעת מחיר פשוטה ומהירה עם חבילת כיסוי מותאמת אישית תוך מספר דקות באינטרנט כמו כן, הוא מאפשר ללקוחות קיימים לתקשר באופן דיגיטלי אל מול חברת הביטוח ולקבל טיפול מלא דרך הדיגיטל.

בשנים האחרונות, חברות רבות קמו בתחום זה, הן בישראל והן בעולם כולו, ושאלה שעולה בקרב מבוטחים רבים הינה האם מדובר בתופעה חיובית או שלילית. בהקשר לכך נדון במספר יתרונות וחסרונות של ביטוח הדיגיטל.

 

ביטוח דיגיטל – יתרונות

היתרון המובהק של שירות הדיגיטל הינו מהירות הטיפול והשירות.

באמצעות גישה פשוטה לאינטרנט, בין אם דרך המחשב הנייד ובין אם דרך הטלפון הסלולרי, ובלי תלות במיקומכם או בשעה, מספר קליקים ולחיצות יאפשרו לכם לבצע השוואת מחירים מקיפה ממספר חברות ביטוח, ואף לבחור בפוליסת הביטוח שלכם בתוך מספר דקות בודדות. זאת, בהשוואה לחלופה של ביטוח רגיל, שאמנם יכולה להיות יעילה ופשוטה, אך לעיתים גם יכולה להיות מייגעת הרבה יותר.

יתרון נוסף שקיים במספר חברות ביטוח דיגיטל הוא המחיר הנמוך יותר שהן מציעות.

נכון, לא מדובר בהבדלים תהומיים, כאשר עדיין כל מחיר נקבע בהתאם לרמת הסיכון שכל לקוח מהווה ובהתאם לעבר הביטוחי שלו, אך המחירים אטרקטיביים יותר, גם אם במקצת. הסיבה לכך היא הניהול הדיגיטלי של חברות אלו, המאפשר לנהל את מערך הסיכונים, העובדים, השירות ועוד, בצורה יעילה יותר ודיגיטלית.

 

ביטוח דיגיטל – חסרונות

בדומה לכל דבר בחיינו, אין משהו ללא חסרונות כלל, וכך גם בכל הקשור לביטוח הדיגיטל.

חיסרון אחד של ביטוח הדיגיטל הוא העובדה שהתקשורת יכולה להתבצע עם מערכות ממוחשבות. אמנם מדובר בתופעה חיובית לכשעצמה וגם בלתי נמנעת, אשר מתרחבת לתחומים רבים בחיינו, אך לעיתים יכולים להיות לכך מספר חסרונות.

בסופו של דבר, לא משנה כמה חברת ביטוח הדיגיטל תבנה את מערכותיה בצורה טובה, תמיד יהיה המקרה היוצא מן הכלל שהמערכת לא תוכל לתת לו מענה,. לעומת זאת, מענה אנושי מטעם חברת ביטוח יוכל לפתור את הבעיה בקלות. חשוב לציין ולהדגיש שמדובר בהליך של ניסוי וטעייה, שבו חברות ביטוח הדיגיטל יכולות ללמוד ולשפר את שירותיהן, לכן, חיסרון זה צפוי להצטמצם עם השנים.

 

אז, ביטוח הדיגיטל – טרנד או בשורה?

קשה להגיד באופן חד משמעי כיוון שמדובר בתחום חדש יחסית.

מצד שני, קשה להתעלם מן המומנטום שביטוח הדיגיטל צבר בשנים האחרונות, ובכך שלקוחות בוחרים לעבור אליו. בנוסף לכך, כידוע לכולנו, חדירת הטכנולוגיה לכל תחום בחיינו רק מתרחבת, לכן קיים סיכוי גבוה שביטוח הדיגיטל אכן יצבור תאוצה בעתיד.

 

בעיות דיגיטליות מסוכנות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם