ייעוץ משפטי בתחום האזרחי- כמה תעלה שעת ייעוץ עם עו"ד אזרחי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

המשפט האזרחי כולל בתוכו מספר תחומים שונים, ביניהם ניסוח חוזה בין חברות או בין אדם פרטי לחברה, ענייני קניין ורכוש, דיני משפחה, דיני איגודים ועוד רבים אחרים העוסקים בעניינים שבין אדם לחברו.

בין אם מדובר בעניין שבין אדם פרטי לחברה, לבין אם מדובר בעניין שמעורבים בו מספר אנשים פרטיים או לעניין שבין מספר חברות, לייעוץ בתחומים אלו נדרש עו"ד אזרחי.

 

מחירי הלשכה לעורכי דין

מחירי שעת ייעוץ תלויים בכל מיני דברים. הלשכה לעורכי דין מוציאה בכל שנה ב – 1 לינואר דף תעריפים מינימלי לפי תחומים, סוגי תביעות ולפי הפעולות שעורך הדין יצטרך לעשות. עם זאת, כללים אלו הם המינימום בחוק, ועורכי דין יכולים לדרוש תשלום גבוה יותר, הכללים של התעריף הם בגדר המלצה בלבד.

 

מה ישפיע על המחיר?

וותק

עורכי דין בעלי וותק גבוה יותר, מה שבין היתר מעיד על ניסיונם הרב יותר, עשויים לדרוש מחיר גבוה יותר עבור שעת ייעוץ, לעומת המחיר שידרוש עורך דין צעיר. עם זאת יש לקחת בחשבון שעורך דין צעיר אומנם יהיה זול יותר, אך ניסיונו יהיה נמוך יותר בהתאם.

 

מה דורש הטיפול

אם מדובר בייעוץ חד פעמי, או במספר מועט של פגישות ככל הנראה שהמחיר יהיה נמוך יותר, לעומת מפגש ייעוץ שיגרור אחריו מפגשים רבים נוספים, ייצוג בבית משפט וכד'.

 

מה מקובל 

לא משנה אם מדובר בעורך דין צעיר או ותיק, יש לכל תחום במשפט האזרחי מחיר מקובל. כדאי לעשות השוואה בין מספר עורכי דין לפני שבוחרים את עורך הדין אתו רוצים לעבוד.

 

 ייעוץ ללא תשלום

ישנן שתי דרכים לייעוץ ללא תשלום.

לשכות סיוע משפטי של משרד המשפטים –  סיוע משפטי בחינם יינתן למי שזכאי לכך, על פי שלושה תנאים:

  1. לפי מבחן זכאות כלכלית אשר מחולק לשני מבחנים: האחד בודק רמת הכנסה והשני בודק רמת רכוש.
  2. הסיוע הנדרש משתייך לנושאים הספציפיים בהם ניתן לקבל סיוע. רשימה של הנושאים הללו ניתן למצוא באתר משרד המשפטים.
  3. שיש סיכוי לזכייה בתביעה.

חשוב לדעת שלמרות שהסיוע המשפטי הוא אכן בחינם, ישנה אגרת השתתפות שעל הלקוח לשלם וסכומה נקבע לאחר בקשת הסיוע וההודעה כי הסיוע אושר.

גם לשכת עורכי הדין מפעילה ייעוץ משפטי בחינם אותו ניתן לקבל במרכזי הזכויות של תוכנית הנקראת "שכר מצווה". אז אם אתם לא זכאים לסיוע משפטי ממשרד המשפטים, זו דרך נוספת שעשויה לסייע לכם.

 

אחוזים מהזכייה

ישנם עורכי דין שלא גובים שכר על הייעוץ אך ייקבעו אחוז מסוים מכספי הזכייה כשכר טרחה.

אז אם אתם זקוקים לייעוץ מעו"ד אזרחי, בחנו היטב את המידע הקיים עליו, השוו מחירים ובדקו, אולי אתם זכאים לסיוע משפטי בחינם.

 

כלי משפטי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם