כמה עולה אומגה 3 ומה הן תופעות הלוואי שלו

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

נראה כי אחד מתוספי התזונה המובילים בשוק הוא האומגה 3, אבל עד כמה אנחנו יודעים באמת מה זה?

אומגה 3 הוא שומן בלתי רווי השייך לקבוצות של מולקולות שומן ארוכות הנקראות כך היות ובכל מולקולה קיימים מספר גבוה מאוד של אטמי פחמן היוצרים מולקולה ארוכה יותר ביחס למולקולת אחרות. בקהילה הרפואית ישנה מוסכמה כי מולקולת שומן בלתי רווי יכולה לסייע לשמירה על בריאותם של כלי הדם. בנוסף, היא עוזרת לצמצם תהליכים דלקתיים אשר עלולים להתפתח בכלי הדם ומפחיתה משמעותית את מידת ההידבקויות בטסיות דם. בנוסף, ההימצאות שלו בגוף מסייעת להעברה תקינה של פעילות נוירולוגית וסיגנלים מוחיים.

מבחינה תזונתית, מומלץ להכניס לתפריט הקבוע דגי – ים צפוני במינון של פעמיים שלוש בשבוע. הבעיה היא שלא כולנו יכולים לאכול כזאת כמות של דגים מכל מיני סיבות:

  1. ישנם אנשים הנמנעים מאכילת דגים מסיבות שונות כמו טבעונות, מחיר גבוה של דגים אלו, העדפות משתנות בטעם ועוד.
  2. ישנם אנשים עם רמות שומנים גבוהות בדם, במקרה זה טיפול תרופתי ודיאטה לא יספיקו כדי לאזן אותם וצריכת אומגה 3 תגיע כתוספת לאורח החיים ולטיפול התרופתי.
  3. אנשים הסובלים מדיכאון קליני מאובחן – אמנם, אין עדיין מחקרים חד משמעיים אודות הקשר בין צריכת אומגה 3 להקלה על סימפטומים של דיכאון. למרות זאת, מומלץ בכל זאת לנסות את התוסף ולבדוק האם ישנה השפעה ניכרת ושיפור במצב. כמובן, שאומגה 3 במקרה זה לא מהווה כתחליף לטיפול התרופתי.
  4. אנשים המשתייכים לאוכלוסייה מבוגרת עם בעיות זיכרון- גם במקרים אלו, המנגנון הביולוגי המצוי באומגה 3 עוד לא ברור באופן מובהק. ישנם ממצאים המראים כי קיימת אפשרות לקשר בין צריכה תוסף אומגה 3 לבין האטה בתהליכים של הדרדרות קוגניטיבית במוח כתוצאה מעלייה בגיל.
  5. אנשים הסובלים ממצבים דלקתיים בצורה כרונית.

 

מזיק?

הגישה הנפוצה בקרב הציבור היא שאפשר לקחת את התוסף וגם אם זה לא יעזור לפחות זה לא יזיק. כאשר מדובר באומגה 3 אמרה זו לא ממש מדויקת מאחר והדגים יכולים להכיל רמה גבוהה של כספית. תופעה הנגרמת בעקבות הזרמת שפכים תעשייתיים לים. בעיה זו קיימת גם בעת צריכה של שמן דגים בנוזל או קפסולה. שימו לב לקנות תוסף אומגה 3 עליו כתוב שהוא נבדק ונמצא כי הוא בעל רמת כספית נמוכה, דבר המהווה יתרון משמעותי. יש לציין כי אין קיום מספיק מידע על ההשפעות של עודף אומגה 3 בגוף ויש לקחת זו בחשבון לפני נטילת התוסף באופן קבוע.

ניתן לרכוש אומגה 3 בבתי מרקחת ברחבי הארץ כמו גם דרך האינטרנט למשל באמצעות: פארמה פלוס בית מרקחת באתר תוכלו לקבל מידע נוסף אודות אומגה 3.

 

קופסה עם כדורים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם