כמה עולה ביטוח לנהג צעיר

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

ההוצאות בגין הרכישה והתפעול השוטף של רכבים, נמנות עם ההוצאות התקופתיות הקבועות הגבוהות ביותר של יחידים ומשפחות.

ההוצאה היחידה הגבוהה מההוצאה על הרכב הינה ההוצאה על הרכישה והתחזוקה של בית המגורים.

חלק משמעותי מההוצאות בגין תחזוקת הרכב הוא ההוצאה התקופתית על הביטוח. ההוצאה הזאת מסתכמת בסכום של כמה מאות שקלים בחודש, והיא לא כוללת בתוכה דבר למעט ביטוח הרכב המקיף או ביטוח החובה שכל בעל רכב חייב לרכוש.

ואולם משפחות שבהן אחד מבני המשפחה הוא נהג חדש שלא מכבר קיבל את רישיון הנהיגה שלו, עלולות לגלות שהעלויות של ביטוח נהג חדש הן גבוהות, ולא אחת מעיקות מאד על התקציב המשפחתי.

מהו ביטוח נהג חדש ולמה הוא נדרש?

כמה עולה ביטוח נהג חדש ואילו דרכים קיימות לחסוך בהוצאות הביטוח הזה? להלן התשובות.

 

ביטוח נהג חדש ולמה הוא נדרש

ביטוח נהג חדש הוא ביטוח ייחודי, המיועד באופן ספציפי לבטח נהגים חדשים שאך זה סיימו את לימודי הנהיגה וקבלו את הרישיון המיוחל שלהם. למען הסר ספק – נהג חדש הוא לא בהכרח גם נהג צעיר ויש הבדל בין המושגים. נהג חדש, כשמו כן הוא, הוא נהג שרישיון הנהיגה שלו חדש. ידועים מקרם רבים של אנשים שהחליטו להוציא רישיון נהיגה בגיל מבוגר יחסית, ובכל זאת הם נחשבים נהגים חדשים לכל דבר ועניין. ביטוח נהג חדש הוא נדרש ואפילו הכרחי, כיון שהעדר הניסיון של הנהג החדש חושף אותו למגוון רחב של סיכונים שנהג מנוסה יותר יידע, קרוב לודאי, להתמודד איתם בקלות יחסית. המסקנה הברורה מהאמור לעיל היא שהסיכון לתאונה עולה מאד, ככל שהנהג פחות ותיק. ואכן, הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים מאששת, למרבה הצער, את ההנחה הזאת. חלק גדול יחסית של תאונות הדרכים, ובעיקר הקטלניות שבהן, אירע כאשר לפחות אחד המעורבים בהן היה נהג חדש.

 

כמה עולה ביטוח נהג חדש ואיך אפשר לחסוך

העלויות של ביטוח נהג חדש הן, מטבע הדברים, גבוהות מאד בהתאמה למידת הסיכון הגלומה בהענקת האפשרות לנהג חסר ניסיון לעלות על ההגה. הפרמיה עבור ביטוח נהג חדש עשויה, במקרים רבים, להכפיל את ההוצאה בגין הביטוח על הרכב המשפחתי. העלייה בפרמיה היא אוטומטית, ברגע שהנהג החדש נוסף לרשימת הנהגים הרשאים לנהוג ברכב. אי רכישת פוליסת ביטוח ייחודי לנהג חדש היא, מבחינת חברת הביטוח, כאלו אין לרכב ביטוח כלל ועיקר.

למרות האמור לעיל, יש דרך קלה לחסוך בעלויות הביטוח. הדרך הזאת היא רכישת ביטוח נהג חדש רק עבור תקופות מוגבלות. למשל, אם הנהג החדש הוא חייל המגיע רק פעמיים בחודש הביתה, ניתן לרכוש פוליסה שתכסה אותו בדיוק בתקופות הללו. פוליסת ביטוח מהסוג הזה היא נדרשת ואין לזלזל בצורך בביטוח, אם אכן מחליטים לתת לנהג החדש לעלות על ההגה ולנהוג ברכב המשפחתי.

 

רכב מבוטח

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם