כמה עולה ביטוח מקיף לרכב – איך להשיג ביטוח מקיף זול לרכב?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

גם אם מדובר ברכב חדש ויוקרתי, ברכב עממי או ברכב יד שנייה, רבים מבין הנהגים והנהגות בארץ מעדיפים לרכוש פוליסת ביטוח מקיף לרכב. אז איך ניתן להוציא את הפוליסה הטובה ביותר מבין כל חברות הביטוח?

למרות שמדובר בביטוח שאינו ביטוח חובה, האפשרות לביצוע תאונה, שריפה, חבלה או מכה עם רכב אחר ועלות הנזק שתגרם לו, גורמים לרבים להעדיף להוציא בממוצע כמה אלפי שקלים בשנה ולקנות לעצמם שקט נפשי.

טוב, שקט נפשי זו לא אמירה מדויקת, אם תיקחו בחשבון את סכום ההשתתפות העצמית שיהיה עליכם לשלם או במידה ויהיה צורך בערכאות משפטיות את בזבוז הזמן ויום העבודה שתאבדו כתוצאה מכך.

 

מה משפיע על מחיר הביטוח לרכב?

מחיר הביטוח לרכב הניתן על ידי חברות הביטוח מורכב מכמה וכמה פרמטרים שמשפיעים על מחירו הסופי. מחירי ביטוח מקיף מתחילים ב1,000 ₪ לשנה, ממשיך ל- 10,000 ₪ לשנה לרכב כמו שברולט סילברדו ויכול להגיע עד 100,000 ₪ לשנה לרכבים כמו פרארי. על מרות שמדובר בביטוח נפוץ מאוד וכי בעבר הרחוק גם נקבע באופן אחיד על ידי תאגיד חברות הביטוח, כיום המצב שונה לחלוטין.

כיום כל חברת ביטוח רשאית לקבוע לעצמה תעריף משלה שמושפע מכמה וכמה פרמטרים שונים. יתכן ובחברות ביטוח מסוימות אותם פרמטרים יהיו שונים אולם ככלל ניתן לומר שרוב חברות הביטוח נוהגות להעריך את שווי הביטוח הניתן ללקוחותיהם על ידי בדיקת מספר מאפיינים סובייקטיביים שמשתנים בין כל נהג ונהגת.

משום כך, החשיבות בבדיקה והשוואת מחירי הביטוח בין חברות הביטוח השונות הוא חשוב מאוד על מנת למצוא את מחיר הביטוח האטרקטיבי והזול ביותר מבחינתכם. קיימים כמה פרמטרים שמשפיעים על מחיר הביטוח המקיף לרכב:

סוג הרכב: כאשר חברות הביטוח בודקות את סוג הרכב שברשותך הם לוקחות מספר פרמטרים שכוללים סטטיסטיקות גניבת סוג הרכב שברשותך, את שנת הרכב והאם מצויים בעברו תאונות או גניבות.

כמו כן גם השימוש שנעשה ברכב משפיע על מחיר הפוליסה שלוקחת בחשבון את סוג הרכב (פרטי, מסחרי או רכב השכרה) או את רמת מערכות הבטיחות המצויות בו, ככל שברכב מצויות יותר מערכות בטיחות כך גם מחיר הפוליסה לרכב יופחת בהתאם (כריות אוויר, אזעקה, קודן או מערכות בטיחות מתקדמות כגון: מערכת תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וכו').

סוג הנהג/ת: משום שחלק מהגורמים המשפיעים על מחיר פוליסת הביטוח הם תאונות שעבר הרכב, גם מאפייני הנהג עצמו, גיל, מגדר ועוד, יכולים להשפיע על מחיר הביטוח. אם אתה נהג צעיר רוב הסיכויים שמחיר פוליסת הביטוח יעלה משום שנהגים חדשים אינם בעלי ניסיון רב על הכביש והסיכוי למעורבות בתאונה על ידם גבוה יותר.

אם את אישה בשנות ה- 50 לחייך, הסטטיסטיקות באות לטובתך ומחיר פוליסת הביטוח יבוא לטובתך. במקרה של מעורבות בתאונה חברות הביטוח יבדקו זאת עד שלוש שנים אחורה מתאריך רכישת הפוליסה.

אך לא מאפיינים אלו הם אלו שקובעים לבד את מחיר פוליסת הביטוח, גורמים נוספים כמו שלילות שבוצעו על ידי נהג/ת הרכב, הרשאות נהיגה וכו', כל אלו משפיעים גם הם על מחיר הפוליסה.

 

מה לשים לב בעת בדיקת פוליסת הביטוח?

כאשר אתם באים לבצע השוואת מחירי פוליסות ביטוח מקיף לרכב יש לקחת בחשבון מספר שירותים שניתנים על ידי חברות הביטוח ומשתנות בהתאם בין האחת לשנייה. הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק מה קורה בעת מעורבות בתאונה וכיצד חברת הביטוח נוהגת לכסות את המבטח?

מה מכסה הפוליסה? כל חברת ביטוח יכולה לפצות אתכם בצורה שונה בעת מקרה פגיעה ברכב. יש לבדוק האם היא מכלילה גם מקרה גניבה, נזק ותיקון פחחות לרכב, פגיעת שמשות וכו' כחלק מפוליסת הביטוח.

בנוסף לכך קיימים עוד שירותים נלווים כחלק מהשירות הניתן על ידי חברות הביטוח השונות הכולל: אספקת רכב חלופי בעת תיקון הרכב, שירותי גרירה כחלק מפוליסת הביטוח, שכר טרחת עורך דין בעת תביעה ועוד.

התחייבות לתשלום: כל חברת ביטוח נותנת התחייבויות שונות כשמדובר בהפעלת פוליסת הביטוח ומתן פיצוי ללקוח. יש לשים לב בחוזה חברת הביטוח עצמו כיצד היא מחויבת לתשלום הפיצוי הכספי ותוך כמה זמן מרגע הפעלת פוליסת הביטוח.

ראוי לבחון מה ההגדרה של כל חברת ביטוח במקרה שבו הרכב מוכרז כ"טוטאל לוס" ומה התנאים לקבלת רכב חלופי כתוצאה מכך.

האם קיים מוקד חירום? לא הרבה לוקחים זאת בחשבון אך בעת מעורבות בתאונה כאשר אתם מחפשים את נציגי חברת הביטוח על מנת לברר כיצד עליכם להתנהל, לא מעט פעמים תמצאו בעיה ביצירת קשר עקב הגבלה בשעות פעילות החברה.

חלק מחברות הביטוח מקיימות מוקדי חירום שפועלות לאורך כל שעות היום והלילה וראוי לבחון זאת כחלק מהותי בקבלת ההחלטה שלכם באיזו חברת ביטוח תבחרו.

 

דרכים נוספות להוזלת פרמיית הביטוח?

למדנו שהדרך הטובה ביותר להוזיל את מחיר פוליסת הביטוח לרכב היא על ידי השוואת מחירי הפוליסות הניתנות על ידי חברות הביטוח השונות. אך קיימות דרכים נוספות שניתן להשתמש בהן כדי להשיג מחיר טוב יותר.

רכישה מול חברת הביטוח עצמה: אם תבחרו לרכוש את פרמיית הביטוח ישירות מול חברת הביטוח עצמה ולא מול סוכן ביטוח, תחסכו לעצמכם את עמלת הסוכן שמייקרת את גובה מחר הפוליסה.

בדיקת זכאותכם להנחה: חוץ מהעובדה שכדאי וראוי לנסות ולהוזיל את מחיר פרמיית הביטוח הניתנת לכם מול חברת הביטוח, ניתן לנצל זכאות להנחה במקרים כמו: בעלי מוגבלות פיזית, סטודנטים וכו'.

מחיר ההשתתפות העצמית: למרות שקיימים הבדלי מחירים בין מוסך הסדר למוסך פרטי, דעו כי במקרים רבים אם תבחרו להעלות את מחיר ההשתתפות העצמית שלכם במקרה של תאונה, מחיר פרמיית הביטוח שלכם ירד.

רכב שני: במידה וקיים רכב שני בבית ושניהם מבוטחים באותה חברת ביטוח, הסיכון מתחלק בין שניהם ובהתאם לכך גם מוריד את מחיר פוליסת הביטוח.

עשו חבילת ביטוח מלאה: אם כבר החלטתם על תשלום פרמיית ביטוח מקיף לחברה מסוימת עדיף שתבצעו דרכה גם את ביטוח החובה לרכב. פעמים רבות חברות הביטוח מוזילות במחיר הכולל של שני הביטוחים אם רוכשים את שניהם דרכה.

רכב מבוטח

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם