כמה עולה גילוי נזילות במהירות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

קיבלתם חשבון מים יקר באופן משמעותי? לא בטוחים מה הבעיה? לא יודעים בכלל מאיפה להתחיל? לשם כך אנחנו כאן.

חוסר האונים הכרוך בנזילות מוכר לנו היטב, אך אל חשש – בכמה צעדים פשוטים תוכלו לאתר את הנזילה, ולטפל בה מבלי להשאיר זכר.

 

בדיקה עצמית

לפני שתזמינו בעל מקצוע כדאי לנסות לעשות בדיקה זריזה לבדוק האם אכן יש לכם נזילה, או שפשוט התפרעתם עם שטיפת הכלים. תחילה, גשו למונה המים ובדקו אותו. לאחר מכן, סגרו את כל הברזים למשך כמה שעות, כולל את זה של הניאגרה. כעת עברו השלב הסופי: גשו שוב למונה המים ובדקו אם משהו השתנה. במידה וכן, כנראה שיש לכם נזילה. במידה ולא, יש עוד דבר אחד שכדאי לבדוק.

הדבר הזה הוא דוד השמש, במידה ויש לכם כזה כמובן. דודי שמש נוטים להתבלות עם השנים, על כן, כדאי לבדוק האם יש דליפה בדוד. איך עושים זאת? עולים לגג, ומוודאים שאין מים סביב דוד השמש שלכם. במידה ואין סימן לדליפה, עוברים לשלב הבא – גילוי נזילות על ידי בעל מקצוע.

 

בדיקה של בעל מקצוע

בכל בית יש מספר רב של צנרות, שנמצאות בתוך הקירות ומתחת למרצפות, כשבכל אחת מהן יכול להיות הנזילה. אז איך בעל המקצוע יוכל לאתר אותה? במידה ויש סימנים חיצוניים, כמו למשל רטיבות, בעל המקצוע יוכל לעלות על הנזילה בקלות יחסית. אך במידה ואין סימנים חיצוניים, יש שיטות אחרות.

בעבר, היה צורך בשבירת קירות ובהרמת מרצפות בכדי להבין מה מקור הנזילה. אך בימינו יש לא מעט פתרונות חדשניים שיכולים לחסוך זמן, כסף ואנרגיה. אחת מהטכנולוגיות הללו היא מצלמה תרמית, מצלמה שמיועדת לאיתור מים או רטיבות בתוך קירות הבית או מתחת למרצפות.

 

מה עלות הבדיקות?

בדיקה עם מצלמה תרמית אינה זולה, בעיקר לאור העובדה שהיא מצריכה מכשור יקר למדי. מצלמה שכזו יכולה להגיע לסכום של עשרות אלפי שקלים (ואף לחצות את טווח ה-100,000), על כן טווח המחירים ללקוח נע בין 1,000 ₪ ל-1,300 ₪, ללא טיפול בנזילה עצמה.

במידה והנזילה נמצאת מחוץ לבית – בחצר למשל, אל תאמרו נואש. גם במצב כזה יש דרך לגלות מהיכן נובעת הנזילה. אחת השיטות המתקדמות והיעילות ביותר, היא בדיקה באמצעות גלאים אקוסטיים. שיטה זו חוסכת זמן רב, אך גם היא לא זולה. הבדיקה מתחילה בסכום של 1,300 ₪, במקרה הזול, ומטפסת מעלה עד קרוב ל-3,000 ₪.

 

השורה התחתונה

מחירים גבוהים כל כך יכולים ליצור הרתעה, אך ממש לא היינו פוסלים את הבדיקות האלה על הסף. בטווח הקרוב זה אמנם נשמע הרבה, אך נזילות הן דבר שרצוי לאתר מוקדם ככל האפשר – בטרם יספיקו לעשות נזק לקירות ולמרצפות. מעבר לכך, הפתרונות האחרים, דוגמת שבירת קירות, לא רק שהם יעילים פחות ואיטיים יותר, אלא יכולים להגיע לסכומים גבוהים בהרבה.

 

בעל מקצוע

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם