כמה עולה דוד חשמל?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

ברוב בתי האב בישראל מותקנים דודי שמש, אך מה ניתן לעשות כאשר מזג האוויר בחוץ מעונן והשמש מוסתרת, או כאשר תנאי הדירה אינם מאפשרים התקנת דוד שמש? דוד חשמל עונה על כלל הבעיות הללו.

 

הכירו את דוד החשמל

דוד חשמל הוא מכל מים המשתמש באנרגיה חשמלית על מנת לחמם את המים שבתוכו. ישנן דירות רבות, בהן לא ניתן להתקין דוד שמש מחמת מיקום שאינו קולט די שמש, חוסר מקום בגג וכן בעיות טכניות נוספות. דוד חשמל פותר את כלל הבעיות הללו. מהירות פעילותו של הדוד וכן הגעת מים חמים מהדוד לבית מהירה יותר מכיוון שהדוד אינו מותקן על הגג, אלא מותקן בסמוך לחדר הרחצה, זהו יתרון משמעותי.

 

 אז, כמה זה עולה לנו?

דוד חשמל מגיע בנפחים שונים, החל מ- 30 ליטר ועד 200 ליטר. על מנת לרכוש את הדוד הנכון עבורכם, חשוב להתאים את נפחו לצרכיכם ולהתאימו למספר נפשות הבית. בטרם נעבור על משתני המחיר השונים, נציין שצריכת חשמל להפעלת הדוד היא בממוצע 1.60 שקלים בעבור שעת הפעלה.

ראשית, עלות ההתקנה של דוד החשמל תלויה בנפחו ובעבודה הנדרשת להתקנתו. מחירם של דודי החשמל נעים בין 1600 ל- 2200 שקלים, מחיר המשתנה על פי מספר פרמטרים, בהם גודל והמיקום המיועד להתקנה. הסיבה לשקלול מיקום התקנת הדוד במחיר, נובעת מהרצון להסתיר את הדוד, שכן מדובר באביזר שאינו אסתטי.

שנית, עלות דוד שמש, הכולל בתוכו גם דוד חשמל, נע בין 2800 ל- 4500 שקלים. מכאן, שהתקנת דוד חשמל זולה יותר מאשר מקבילו הסולארי.  מדובר על פתרון פרקטי לדירות רווקים או זוגות, וכן לבעלי דירות המשכירים את דירותיהם, שכן יוצר הפרדה בין חשבונות החשמל של שני משקי הבית, ומספק פתרון זול ומספק.

לבסוף, תחזוקתו של דוד החשמל תכופה יותר משל הדודים האחרים, זאת מפני שלרוב נדרש להחליף את גוף החימום מדי תקופה הנעה בין שנה לשנתיים. הסיבה לבלאי התכוף של גוף החימום היא הצטברות האבנית. האבנית יוצרת מעין שכבה, על גוף החימום, אשר גורמת להארכת משך זמן חימום המים. החלפת גוף החימום עולה כ 250 שקלים, ללא זמן עבודה.

 

סיכום

דוד חשמל הוא הפתרון לדירות בהן לא ניתן להתקין דוד שמש, או לחילופין, בבתים בהם אין צורת במערכת היקרה. דוד החשמל משתמש באנרגיה חשמלית על מנת לחמם את המים. עלותו משתנה בהתאם למספר פרמטרים, בניהם גודלו ונפחו של הדוד ובעבודה הנדרשת להתקנתו, כאשר המחיר ינוע בטווח 2200 – 1600 שקלים בעבור דוד חשמל בלבד, ובין 4500 – 2800 שקלים בעבור דוד משולב, הכולל דוד חשמל ושמש יחד.

 

מתקינים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם