כמה עולה הדברת עכברים בבית קרקע

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בתי קרקע הם ללא ספק חווית מגורים מהממת מהרבה בחינות: החצר והגינה, המרחב, הפרטיות והנוחות, מה שפחות מהמם הם החיות שמתלוות לחוויית המגורים הזו.
אז יש את סוג החיות שאומנם לא נעים לנו בחברתו אבל הוא לא מזיק, לדוגמא: תיקנים או נמלים. הסוג השני הוא הסוג שגם מגעיל וגם מזיק לרכוש שלנו, כמו חולדות ועכברים. בעיה של חולדות ועכברים בבית שכיחה בעיקר באזורים כפריים או חקלאיים, אך לאחרונה נמצא שכיח גם בערים כמו יפו וחולון.

 

סוגי הדברות נגד עכברים

  • הדברה כימית: ההדברה הכימית היא למעשה גרגירי דגנים, שצבועים בצבע בולט (לצורך בטיחות בלבד), שהורעלו ופוזרו ברחבי הבית.
  • הדברה מונעת: הדרך האפקטיבית והמועילה ביותר היא מניעת הבעיה מלכתחילה. למעשה, זוהי לא הדברה כפעולה, אלא צעדי מיגון ומניעה. הסוד הוא לארוז הרמטית את כל מוצרי המזון ולהשתמש בקופסאות רב פעמיות קשיחות לצורך אחסון המזון. כך, המכרסמים לא יכולים לפרוץ את האריזות ולאכול, והם יאלצו למצוא מקום אחר להשתקע בו. שיטה זו יוצרת סביבה לא נוחה למכרסמים.
  • הדברה ביולוגית: הדברה ביולוגית פרושה להשתמש בכוחו של הטבע לטובתכם. אם נדאג שיהיו בסביבה תנשמות וחתולים, המכרסמים ירגישו שהסביבה עוינת ולא בטוחה להם ולא יגיעו. ואלו שכן ישמשו מזון לחתולים והתנשמות.

 

איך מתאימים את סוג ההדברה לסוג הסביבה?

בשטחים גדולים ופתוחים, או באזורים חקלאיים שונים ירבו להשתמש בפיתיונות רעילים להדברת המכרסמים והעכברים מהאזור. בשונה מאוד מהסביבה הביתית, שם מסוכן מאוד להשתמש בהדברה רעילה, וזאת מכיוון שעכברים הם מכרסמים גדולים, והם צריכים לאכול כמות גדולה של רעל. כמות כזו מסכנת את תושבי הבית, בייחוד ילדים וחיות מחמד, לכן לא מומלץ להשתמש בשיטה זו בסביבה הביתית.
בבית אנחנו ממליצים להשתמש בדרכים יותר טבעיות, ישנן מלכודות דבק (יש הנחה שמלכודות מסוג זה אכזריות), עוד סוג מלכודות מומלצות לבית הן מלכודות קפיץ, שניגוד לדבק הורגות את המכרסם או העכבר באופן מידי. את המלכודות יש להניח באזורים בהם הבחנו בפעילות של העכברים, אריזות מכורסמות, רעשים ששמו לב אליהם, שאריות צואה או ארונות אהובים עליהם במיוחד.
אפשר גם לפזר את המלכודות צמוד לקירות הבית – זהו מסלול התנועה העיקרי של עכברים ולכן יש סיכויים מאוד גבוהים שיתפסו בהם אם תמקמו אותן גם שם.

 

איך תדעו שחדרו לבית שלכם מכרסמים לא רצויים כמו עכברים או חולדות?

הופעתם של עכברים או מכרסמים אחרים בבית שלנו מלווה בשוק והדחקה קלה. בהתחלה, אנחנו מבחינים באריזות מזון קרועות, או שאריות גללים, מוצרי מזון אכולים וכו'.
סיבות "טובות" להופעתם של עכברים בסביבה עירונית הם פתחי ביוב שבורים, כמות גדולה של אשפה או השארתם של פחי זבל פתוחים. סיבות שנפוצות בעיקר בשווקים או מסעדות. עוד על הדברה עכברים באתר סופר הדברה.

הדברת עכברים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם