כמה עולה ויאגרה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בחדשות טובות לכלל העולם הגברי שיש לו צרות בחדר המיטות, החל מ-2018 נכנסו לשוק שתי גרסאות גנריות של תרופות וטיפולים נגד אין אונות גברית (Erectile dysfunction) של ויאגרה וגם בישראל.

אחת משתי התרופות הגנריות מיוצרת בידי קונצרן התרופות הישראלי טבע בעוד השניה מיוצרת בידי הקונצרן גרינסטון, שהוא למעשה תחת חברת הגג – Pfizer  – החברה שמייצרת ומשווקת את גלולת הויאגרה המפורסמת (כמה עולה ויאגרה לגבר והאם קיימים תחליפים מוצלחים?).

כדורי ויאגרה

מה ההבדל בין תרופה גנרית לתרופה ממותגת(אתית) ?

תרופות ממותגות הן למעשה התרופות אשר חברת התרופות פיתחה ורשמה עליהן פטנט ואשר הגופים האחראים על הבריאות אישרו אותן לשיווק ושימוש.

חשוב לשים לב שתרופות אלו מוגנות על ידי פטנט מה שאומר שהחברה אשר פיתחה את התרופה זכאית לייצר אותה בבלעדיות למשך מספר מוגבל של שנים ולמעשה כך חברת התרופות מרוויחה את מירב הכסף מהתרופה הזו.

פיתוח תרופות, ייצורן, ובעיקר השגת האישורים הנדרשים דורשים שנים רבות ומצריכים השקעה אדירה הן מבחינת משאבים והן מבחינת המדע והמחקר הדרוש. עיקרון זה של הגנה בפטנט מאפשר לתמרץ את החברות לייצר תרופות באמצעות הבלעדיות שתינתן להן מרגע המצאת התרופה.

מיד לאחר סיום תקופת הפטנט, שנעה בין 5 שנים לעד כ-20 שנה החברות האחרות בשוק ובמקרים רבות אפילו הקונצרן המפתח עצמו יוצרות "תרופות העתק"  – תרופות אשר הרכבן הן של החומר הפעיל ולעיתים הן של הנשא של החומר הפעיל ( המלחים אשר מחזיקים את החומר הפעיל בתוך הגלולה) זהה לתרופה המקורית בכל האספקטים.

לחברה אשר עושה תרופת העתק קל הרבה יותר להשיג את האישורים הנדרשים לשיווק תרופת ההעתק מפני שהחברה המקורית בעלת הפטנט היא זו שכבר עשתה את כל הבדיקות ולכן התהליך מהיר וזול הרבה יותר.

על כן, באופן ישיר מרגע פקיעת הפטנט של תרופה מסוימת מיד יוצאות לשוק תרופות גנריות אשר מתפקדות באופן זהה כמעט לחלוטין כתרופה המקורית ואכן המחיר שלה זול משמעותית מהמחיר המקורי. ברוב המקרים, מרגע הופעת התרופות הגנריות גם המחיר של התרופה המקורית צונח.

 

ויאגרה והתחליפים הגנריים שלה:

ולכן, חדשות טובות לכלל הציבור הגברי, אשר ב-2018 פג התוקף של הפטנט על ויאגרה בישראל.

התחליפים בישראל, כמו אלו שמציעה חברת אקסטרה סייז, משווקים כבר עכשיו תחת שני שמות אשר מכילים חומרים פעילים שונים ולכן גם ההשפעה שלהם מעט שונה.

נכון לשנת 2019, המחיר המומלץ לצרכן עבור גלולת ויאגרה מקורית של 50-100 מיליגרם הוא 61.54$ או בקירוב מאתיים שקל לכל גלולה בעוד כעת המחיר של התחליפים הגנריים המכילים את אותם חומרים פעילים עולים בסביבות ה-30$ לגלולה או בערך 100 שקל.

שימו לב כי מדובר בחיסכון משמעותי מה שבתורו יכול לעזור לגברים רבים יותר לטפל בבעיה שלהם ולא להירתע מהמחיר הגבוה.

חשוב לשים לב כי גלולות אלו מצריכות במרשם רופא לכל גבר מתחת לגיל 40.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם