כמה עולה טלסקופ והיכן ניתן לקנות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

טלסקופ זה אחד מהכלים היותר קסומים שקיימים בעולמנו.

מי שמתעניין במערכת השמש, החלל ובכלל ממה שנעשה מחוץ לכדור הארץ ימצא את עצמו מרותק למכשיר.

מבחינה מכנית, טלסקופ הוא מכשיר המשמש לראיית עצמים מרוחקים וזה מה שמאפשר צפייה בכוכבי לכת.

אותה הטכנולוגיה שהטלסקופ נהנה ממנה, משמשת גם לייצור משקפות ומצלמות.

אז איך בדיוק בנוי הטלסקופ וכיצד הוא נכנס לחיינו?

ויותר חשוב – כמה הוא עולה והיכן ניתן לקנות אותו?

 

אז מה הופך את הטלסקופ לכל-כך מיוחד?

לטלסקופ שני מאפיינים ייחודיים שהופכים אותו למה שהוא: ראשית, הוא ניחן ביכולת איסוף אור שאין לאף מכשיר אחר. ככל שהטלסקופ יכול לאסוף אור טוב יותר, כך תוכלו לראות כוכבים רחוקים ונדירים בשמי הלילה. בדומה למצלמה, הכל קם ונופל על גודל הצמצם. ככל שהצמצם גדול יותר, כך הטלסקופ יכול לתפוס יותר שטח. שנית, הגדלה. אחרי הכל, הרעיון הוא לראות את כל גרמי השמיים בגודל מוחשי שניתן להתפעל ממנו. הגדלה של טלסקופ משמעותה עד איזה גודל של המחשה יכול הטלסקופ לגרום לדברים להראות.

 

סוגי טלסקופים

ישנם שני סוגים עיקריים של טלסקופים. הסוג הראשון מבוסס על עדשות (עדשה מרכזית ועינית) על מנת להגדיל את המראה, ממש כמו במצלמה, ועל כן הוא נקרא טלסקופ שובר אור. הסוג השני משתמש במערכת של מראות כדי למקד ולהגדיל את הנראות. ועל כן הוא נקרא טלסקופ מחזיר אור, או פשוט טלסקופ מראות.

שיטת הפעולה של טלסקופים שוברי אור היא באמצעות שבירת האור על ידי העדשה עד לנקודה מסוימת כך שהאובייקט ייראה לצופה גדול יותר. לטלסקופ זה שתי עדשות. עדשה מרכזת (העצמית) – עדשה אשר שוברת את קרני האור הנכנסות למוקד הטלסקופ. העדשה השנייה היא עדשת העינית – נועדה לפזר את האור מן המוקד על פני רשת העין. זה בעצם מה שגורם למוקד להראות קרוב יותר ממה שהוא במציאות.

לעומת זאת, שיטת הפעולה של טלסקופים מחזירי אור היא על ידי מראות במקום עדשות, ואלו נועדו כדי למקד את האור. מראה קעורה משמשת לאיסוף האור ומחזירה אותו למוקד. על מנת להוציא את האור המיותר מהטלסקופ, תשמש מראה אחרת אשר ייעודה לכוון את האור אל העינית. ישנם עיצובים רבים של טלסקופים מחזירי אור, אך העיצוב המקורי של אייזיק ניוטון הוא זה שנשאר פופולרי עד היום.

 

טלסקופים בימינו

היום ישנו מנעד רחב של טלסקופים, החל מקטנים וחובבניים שנועדו לילדים או לחובבי אסטרונומיה, ועד לטלסקופים מקצועיים, כבדים חזקים שנועדו לחוקרים, מדענים ואנשים שמקדישים את חייהם לצפייה בגרמי שמיים ומערכת השמש. המחירים יהיו בהתאם. טלסקופים קטנים ולא מאוד משוכללים יכולים לעלות גם פחות מ- 300 ש״ח. טלסקופים משוכללים ובעלי פונקציות רבות יגיעו גם למחירים של מעל ל- 1,000 ש״ח והשמש היא הגבול. איפה ניתן לקנות? כיום אין הרבה חנויות ייעודיות למוצרים מן הסוג הזה, והמעט שיש לא מציעות מבחר גדול. הכי קל לקנות ברחבי הרשת, באתרי הגאדג׳טים השונים.

 

כלי ראייה מרחוק

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם