כמה עולה להשכיר משרד או עמדת עבודה בחלל עבודה משותף

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוב העצמאים ואפילו הסטארט-אפים הקטנים כבר מכירים היטב את הקונספט שכבש את המדינה, חלל עבודה משותף. במבט ראשון, נשמע שמדובר על גימיק יפה ללא היתרון אמיתי. אבל כשמתעמקים באפשרויות החדשות שמעניק לעובד חלל מהסוג אפשר להבין שזוהי צורת העבודה העתידנית ולכן זה צפוי שלכל שנה כמות המשרדים מהסוג גדלה משמעותית.

מגוון זה שם המשחק

היום ישנו מגוון רחב מאוד של משרדים, כל החברות מציעות ללקוחות חבילה בסיסית של שירותים וציוד. שירותי ניקיון של המשרד, מדפסות ומוכנות צילום, חדרי ישיבות ומטבחונים מאובזרים את כל אלו ודברים נוספים ניתן למצוא ברוב החללים המשותפים. בנוסף, בחלק מהחללים ישנן הטבות נוספות כמו happy hour לסגירת השבוע בכיף או ארוחות צהריים פעם בשבוע.

מלבד השירותים השונים שניתן לקבל בחלל מהסוג ישנו מגוון רחב של עמדות ומשרדים שאפשר לרכוש, בין אם מדובר על כיסא חם בשולחן ועד משרד פרטי. כל אחת מהאופציות ניתן להשכיר לתקופה משתנה, בהתאם לצרכי העובד או החברה והפסקת השכירות אינה מותנת בכנס או הודעה ארוכה מראש. כמו כן, ישנם משרדים שמאפשרים קנייה של כרטיסיות, המאפשרות לפרילנסריים להגיע מתי שירצו ויצטרכו ולא יאלצו לשלם על חודש שלם של שכירות.

כמה עולה להשכיר משרד

והמחיר מה איתו?

הפקטורים העיקריים שמשפיעים על המחיר הם המיקום הגיאוגרפי של המשרד וסוג הכיסא/חדר שתרצו להשכיר.

לגבי המיקום, כמו כל שכירות של נדל"ן בארץ, לעיר בה תשכירו יש השפעה משמעותית למחיר. אם נסתכל על אותו מרחב עבודה ברשת המפעילה כמה חללים משותפים (כמו Wework, שאגב נחשבת לאחת היקרות בשוק), נראה שהמחיר בבאר שבע יהיה נמוך ב-400 שקלים לפחות מאשר משרד זהה בתל אביב. ההפרש במחיר יכול להגיע אפילו עד 1,000 שקלים למשרדים יקרים יותר.

כמובן שלמיקום יש גם היתרונות, בין אם זמן ההגעה של העובד עצמו ובין אם לצרכי פגישות ונגישות ללקוחות. עם זאת צריך לזכור שעל מיקום מרכזי משלמים בשכירות גבוה וזה אינו שונה למול שכירות של משרד פרטי רגיל.

לגבי הפרמטר השני, ישנם סוגים רבים ושונים של אפשרויות. כיסא חם בשולחן, אשר מאפשר לשוכר להגיע ולתפוס מקום אקראי פנוי בשולחן באופן-ספייס יעלה החל מ-250 שקלים לחודש באזור באר שבע והחל מ-750 שקלים לחודש באזור המרכז ותל אביב. סביבת עבודה מהסוג מאפשרת גם גמישות ושימוש בכרטיסיות ולא שכירות חודשית.

שולחן עבודה אישי, המאפשר לתפוס מקום ספציפי למשך החודש. יעלה כמה מאות שקלים יותר ובתל אביב המחיר ינוע בין 900 שקלים ל-1900 שקלים, תלוי בחלל העבודה.

המחיר למשרדים הוא גבוה יותר וזאת בשל האופי השקט שהם מעניקים, בנוסף לכל היתרונות האחרים של החללים המשותפים. מחיר של משרד משתנה לפי הגודל שלו. באזור הדרום המחירים נעים החל מ-900 שקלים הכל בהתאם לגדול המשרד ולחברה שמפעילה את החלל. במרכז הארץ המחיר ההתחלתי גבוה יותר והוא מתחיל ב-1,500 שקלים. המחיר של משרדים מהסוג יכולים להגיע גם לכמה אלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים, הכל בהתאם לצרכי העובדים.

עם זאת, כיום מדובר על פתרון זול בהרבה מאשר השכרה של משרד שלם היות והשכירות מכילה בתוכה את המחיר של כל התשתיות והשירותים הנלווים שבמשרד רגיל החברה עצמה נאלצת לשלם ולבצע.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם