כמה עולה משכנתא? כל המידע על ריביות, עמלות ועוד

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חשוב ביותר להבין את הדרכים השונות לרכוש כיום בית בישראל. על פי סטטיסטיקה, רוב הזוגות הטריים יצטרכו להבין במהרה כמה עולה משכנתא ומה הם כל המושגים שבהתחלה נראים מסובכים, אך בסיוע של חברות ייעוץ למשכנתאות, הם נוטים להסתדר על המפה בקלות יותר.

אז כמה עולה משכנתא ומה זה בכלל ריבית צמודה למדד? מה הן העלויות הנוספות שיש לקחת בחשבון, מעבר ללקיחת הלוואת המשכנתא עצמה? האם ישנם ביטוחים שעלינו לשלם עליהם בנוסף? כמה בכלל מומלץ להחזיר כל חודש אם לוקחים משכנתא? אין ספק, ישנן שאלות רבות בכל הקשור ללקיחת משכנתא, לעיתים יותר שאלות מתשובות. בכדי לקבל את כל התשובות המדויקות ביותר עבור לקיחת משכנתא, קודם כל כדאי לציין שכמעט ואלמנטרי – לקבל את דבר-עצתן של חברות ייעוץ משכנתאות מומלצות.

כסף בית ומחשבון כסף בית ומחשבון

החזר משכנתא מומלץ

על פי נתונים שנכונים ל-2019, החזר משכנתא מומלץ בדרך כלל יעמוד על סך 2,500 ₪ – 3,000 ₪ , בעוד שזוגות רבים מוצאים עצמם משלמים סכומי עתק הן עבור החזרי משכנתאות והן עבור שיפוץ בית. במקרים רבים, אנשים מעדיפים לקחת הלוואת גישור בכדי לממן שיפוץ דירה, היות והלוואות גישור מיועדות בדיוק למקרים כאלו שיש צורך בהלוואה המוחזרת בתקופה יחסית קצרה (שנה-שנתיים).

באתר https://www.shakoof.org.il תוכלו לאתר מידע רב בכל מה שקשור ללקיחת משכנתאות, וכדאי תמיד לשבת עם בעלי מקצוע בכדי לבצע שקלול תואם. במקרים רבים, אנשים לא לוקחים בחשבון גם עלויות נוספות המשולמות בצמוד להחזרי המשכנתא (כמו למשל ביטוחי חיים). חובה גם לזכור כי בעתיד, בעזרת השם, ההוצאות שלכם יגדלו. מעבר לכך, כנראה שהריבית תשתנה במשך הזמן.

כמה יעלה לי לקחת משכנתא?

לפי נתוני בנק ישראל, החזר משכנתא בדרך כלל תעמוד על סך 730,000 ₪ בממוצע. אין ספק כי זהו אינו נתון מזהיר במיוחד, אך זו המציאות איתה אנו נאלצים להתמודד ועם זה ננצח. כשאתם מבררים לגבי משכנתאות, קחו בחשבון שלא תמיד מומלץ לסגור אי-אלו חוזים על סמך התרשמות ראשונה ונלהבת מריביות נמוכות. ריבית משתנה עשויה לגרום לכך שבעתיד אנו נשלם סכומי עתק על ריבית הרבה יותר גבוהה ממה שתכננו. כדאי לזכור כי לרוב, החזר המשכנתא שלכם יעלה בשיעור ממוצע של 1% – 3%. זאת, על פי הנחיות בנק ישראל. (להלן המדריך של גלובוס).

כולנו מעדיפים לקחת הלוואות עם ריבית משתנה, היות ובדרך כלל היא מאוד מפתה בשל גובהה הנמוך. יחד עם זאת, חברת ייעוץ משכנתאות תמיד תדע להגיד לכם שיש לבחון פרמטרים רבים נוספים, שעשויים וכנראה "יצוצו" בעתיד. בכל מקרה בו הנתונים והמושגים הרבים מבלבלים אתכם, קבעו פגישה בחברת ייעוץ למשכנתאות, שם תוכלו לעשות סדר בדברים.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם