כמה עולה נכס להשקעה בפורטוגל

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כשמדברים על מחיר של נכס קשה מאוד לענות על השאלה כמה עולה נכס, כי מחיר של נכס נקבע לפי מספר גורמים, לשאול כמה עולה נכס להשקעה בפורטוגל זה בדיוק לשאול כמה עולה נכס להשקעה בישראל, והתשובה לכך היא ברורה.

נכס להשקעה בישראל יכול להתחיל החל מ מתאיים אלף שקלים חדשים לדירה קטנה באזורי הפריפריה הרחוקים כמו דירת שנים וחצי חדרים בדימונה ויכול להגיע גם לכמה עשרות מילונים אם מדובר על וילה עם שלושה מפלסים באזור קיסריה או סביון.

בניין

בכל זאת ננסה לתת לכם מספרים

כשאנו באים לרכוש נכס אנו משקללים מספר גורמים במחיר, במיוחד שמדובר על השקעת נדל"ן בפורטוגל שיש בה לא מעט דברים אותם חייבים לקחת בחשבון כמו תשלומי מס.

ישנם תשלומי מס בתור תושבים זרים שיש לשלם, לפעמים תשלומי המס נעשים במדינת היעד או במקרים אחדים גם בישראל כך שחשוב מאוד לוודא שאתם לא מבצעים כפל תשלומים של מס.

תשלומי המס הם חלק גבוה מאוד מערך הנכס ויכולים לעלות גם כמה עשרות אלפי שקלים במקרים מסוימים, אלו נקבעים בעיקר לפי שווי הנכס.

נכס בפורטוגל יכול להתחיל ממחיר של 150 אלך אירו וזה משתנה כמובן לפי השער של האירו אם רוצים להמיר את זה לשקלים חדשים. (נכון לימים של כתיבת מאמר זה 150 אלף אירו הם בשווי של כ 600 אלף שקלים חדשים).

כמובן שניתן למצוא נכסים זולים הרבה יותר, ובהתאמה גם נכסים יותר יקרים, אבל בכדי לקבל את אחוזי התשואה הרווחים והטובים ביותר סכום ההשקעה הנכון הוא כ 100-150 אלף אירו.

ישנם נכסים בפורטוגל גם בעלות של החל מ 50 אלף אירו בלבד, אבל כאן חשוב לדעת כי אחוזי התשואה הם בהתאם.

אם תשקיעו 50 אלף אירו הרווח שלכם יהיה נמוך ואולי במקום כלשהו אחרי תשלומי המיסים לא יהיה שווה את ההשקעה.

בפורטוגל כמו בישראל ובהרבה מדינות אחרות, המחירים בעיר הבירה ליסבון שונים מאוד מהמחירים בערים הרחוקות ממנה, אל תשכחו גם שמדובר על שטח גדול הרבה יותר מאשר ישראל וגם מספר תושבים רב יותר, מה שיכול לגרום למצב של קיפאון במחיר הנכס אותו אתם קונים.

חשוב לדעת :

בהשקעות נדל"ן במדינות זרות אלו השקעות הנעשות לטווח הארוך, לכן המשקיע לא רק בוחן את התשואה החודשים אלא בוחן את עליית שווי הנכס, מכיוון ומדובר במטבע זר יכולה גם להיות ירידה בשווי לאחר השוואות של שערי המטבע, בנוסף כדאי לדעת כי במקומות רבים בעולם קצב הבנייה של נכסים מוגבר הרבה יותר מאשר ישראל ולכן לא צפויה בוודאות עלייה בשווי הנכס.

אם אתם בוחרים להשקיע בנכס במדינה כמו פורטוגל מומלץ ביותר להשקיע בדירה שתהיה להשכרה לתקופות קצרות (לדוגמה עבודה עם air bnb  ) מה שיגרום לאחוזי התשואה שלכם לעלות הרבה יותר. בכל מקרה כזה חשוב למצוא דירה שתהיה במקום מרכזי ותיירותי. דירה כזאת אולי תעלה יותר אבל לבטח תחזיר את ההשקעה ותביא איתה תשואה גדולה הרבה יותר.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם