כמה עולה עו"ד גירושים לביטול מזונות

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מזונות הם חלק מרכזי, בדאגה לרמת חיים נאותה לילדים.

בדרך כלל, משלם האב את דמי המזונות הנפסקים על ידי בית המשפט, אולם קיימים מקרים, שבית המשפט מגיע בהם להחלטה, על ביטול המזונות.

 

מחירה של תביעת גירושין

תביעת גירושין כוללת מספר תביעות: חלוקה של הרכוש המשותף, המשמורת על הילדים ודמי מזונות ובנוסף גם סידורו של הגט. המחיר הכולל של התביעה, יכול לנוע בין 30,000 שקלים לבין 150,000 שקלים, כאשר הפערים במחיר קשורים בגודלו ושמו של המשרד. במקרה של תביעה אחת מהשלוש, לדוגמה תביעה של ביטול מזונות, נע המחיר בין 8,000 ל- 30,000 שקלים.

 

תוספות למחיר שנקבע

חשוב לדעת כי ההסכם בינכם לבין עורך דין גירושים ששכרתם, מכיל מספר דיונים מסוים בבית משפט, וכל הופעה נוספת, תשולם בנוסף למחיר שנקבע. בנוסף, העלות שנקבעת אינה כוללת הליכים של ערעור, ובמקרה ואתם מעוניינים לערער על החלטת בית הדין או בית המשפט, תהיה לכך עלות שונה. עלות זו אינה כוללת, גם תשלום על אגרות בית המשפט, היכולות להגיע לכמה עשרות שקלים לאגרה.

 

באלו מקרים ניתן לבטל מזונות

קיימות שתי אפשרויות, בהן יכול בית המשפט להורות על ביטול המזונות עבור הילדים: במקרה של ילד מרדן ובמקרה של משמורת משותפת לשני ההורים, המרוויחים את אותו השכר. בתי המשפט נזהרים מאוד, באישור של בקשות לביטול המזונות, והבקשות נבחנות לגופן ולפי הנסיבות.

 

מקרה של ילד מרדן

במקרה זה, מדובר בילד המסרב בכל תוקף, להיות בקשר עם אביו, ולכן יכול האב לבצע פנייה בעזרת עו"ד לבית המשפט, כדי לבטל את המזונות. בקשה זו תכובד על ידי בית המשפט, רק במקרים קיצוניים של נתק בין האב לילד, עקב החשיבות הרבה שיש למזונות אלו, לרמת החיים של הילד. בנוסף, ביטול המזונות אינו בא כדי להעניש את הילד, אלא כמוצא אחרון, שיכול לגרום לילד לשנות את התנהגותו, כלפי אביו.

במקרה של ילד מרדן, שביטול המזונות מיועד כדי לגרום לו לשינוי בהתנהגות לאביו, נוקטים בתי המשפט בפתרון אחר, והוא הקפאה או הפחתה של המזונות. באופן זה, המטרה מושגת, אולם ללא נקיטה בצעדים חריפים מידי.

 

מקרה של משמורת משותפת

מדובר על הורים שלהם משמורת משותפת על הילדים, כאשר הזמנים בהם שוהים הילדים אצל כל אחד מהם שווים, והם בעלי הכנסה דומה או שווה. במקרה זה, כל הורה נושא בהוצאות של הילדים, כשהם נמצאים אתו בביתו, לסירוגין, ולכן לא צריך את המזונות החודשיים.

 

לסכום

תביעה לביטול מזונות, יכולה להתבצע בשני מקרים: במקרה של ילד מרדן – מקרים קיצוניים של נתק בין האב לילד, ובמקרים בהם יש להורים משמורת משותפת על הילדים, ולהורים עצמם הכנסה דומה או שווה. עלות התביעה יכולה להגיע עד 30,000 שקלים.

 

משפחה מפורקת

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם