כמה עולה עורך דין תעבורה לניהול תיק מול המכון הרפואי

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף שתפקידו לבחון האם נהגים כשירים לנהוג ולהחזיק ברישיון נהיגה או לא. בסמכויותיו של המכון לא ליתן אישור לרישיון או לחילופין לפסול את הרישיון של אדם מסוים. המטרה של המכון היא למנוע תאונות דרכים ולכן מה שבוחנים במכון אלו אספקטים שונים של סכנות שיכולות להיגרם מנהגים.

אנשים נשלחים לבדיקה במכון הרפואי בעקבות כל מיני פרטים שונים המושפעים מן ההיסטוריה האישית שלהם – תאונות עבר, בעיות רפואיות מסוימות, שימוש בסמים או לחילופין במידה והם מבקשים לקבל רישיון נהיגה לרכב ציבורי או לרכב משא כבד.

הבדיקות שנערכות במכון הרפואי מותאמות לשיטת סינון זו ולכן בוחנים לצד בדיקות פיזיולוגיות שונות כמו בדיקות אורתופדיות או בדיקות ראייה גם בדיקות נפשיות בדמות פסיכולוג או פסיכיאטר על מנת לדמות סיטואציות שונות שיכולות להתעורר בזמן הנסיעה.

במידה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מחליט שלא להעניק לאדם מסוים שנבחן במכון רישיון או לשלול ממנו רישיון (נניח והגיע לשם נהג מבוגר שהחליטו שהוא איננו כשיר יותר לנהוג) – ניתן לערער על ההחלטה הזו.

מדובר על החלטות שיכולות להיות משמעותיות מאוד בעבור אדם – בין אם לא נותנים לאדם להתפרנס (למשל בעבודה בתור נהג או בכל עבודה שדורשת רכב) או מרעים מאוד את אורח החיים שלו שכן הוא לא יוכל להתנייד עם רכב פרטי.

 

איך מגישים את הערעור?

על מנת לערער על ההחלטה של המכון צריך לשלוח טפסים מיוחדים לוועדת ערר מיוחדת שממונה על מנת לדון בהשגות שיש על החלטת המכון. משום שמדובר במידע רפואי רגיש יש צורך להתיר לוועדה, באמצעות טופס וויתור סודיות להתבונן על המידע שניתן מן המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

יש להגיש מסמכים שונים שמעידים על הסיבות לערעור על החלטת הוועדה – למשל אם הוועדה טענה שרפואית ישנו קושי מסוים שמונע לנהוג, להגיש חוות דעת נגדית, עד שלושים ימים מעת החלטת המכון. מדובר בזמן קצר ולכן יש לפעול באופן ממוקד על מנת לבנות את המסמכים השונים הדרושים לבניית הערעור.

 

האם הגשת הערעור עולה כסף?

לפני שמגישים את כל המסמכים השונים לוועדה יש לשלם אגרה מיוחדת שרק אם משלמים אותה הוועדה תתכנס בעניין המערער. עלותה של הוועדה היא כאלף שקלים שיש לשלם. זאת ללא קשר לתשלומים למומחים שונים שיש לשלם להם כדי להגיש חוות דעת מסוימות או למשרד עורכי דין מומחים כמו משרד עורכי דין תעבורה ערן עקראווי ושות' שמתמחים בסוגייה זו ממש.

חשוב לזכור שהגשת הערעור היא הליך יקר ולכן צריך להגיש אותו בתבונה. לכן מומלץ מאוד להיוועץ במשדר עורכי דין המתמחה בתחום זה. מדובר בבנייתם של טיעונים משפטיים לכל דבר ולכן כדאי מאוד לדבר עם מומחים על מנת להעלות דרסטית את סיכויי קבלת הערעור.

רפואי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם