כמה עולה פרקט שעמיד לשטיפה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אחת הסוגיות החשובות ביותר כשמעצבים או בונים בית הינה הריצוף.

הריצוף הינו חלק אינטגרלי מהנראות של החללים השונים בבית ומצד שני יש לו גם תפקיד פרקטי וחשוב.

בנוסף ולעומת חלקים אחרים של הבית, בשביל לשנות את הריצוף נדרש שיפוץ מסיבי, ארוך ויקר ולכן עדיף להשקיע ולהתעמק בבחירה.

 

סוגי ריצופים

הריצוף לבית מתחלק לכמה סגנונות ולכמה חומרים, החלוקות הללו הן מלאכותיות בלבד ורבים ימצאו קטגוריות שונות נוספות שדרכן ניתן לקטלג את הריצופים. הריצופים הקלאסיים והמוכרים ביותר הינם כמובן אריחי שיש, המגיעים בצבעים, מרקמים וגדלים שונים.

ריצופים פופולאריים נוספים, אשר תופסים תאוצה בשנים האחרונות הינם פרקטים אשר מספקים לבית מראה אלגנטי וחם.

 

מה מיוחד בפרקט

לפרקט עץ ישנם יתרונות רבים, החשוב ביותר מבניהם הינה יכולת בידוד החום הטובה. לעומת ריצוף שיש, עליו קר ולא נעים ללכת בחודשי החורף, הפרקט מספק משטח נעים שאינו מתקרר ומאפשר לכם להסתובב יחפים ללא דאגות.

היתרון השני שלו, הינו בתחום העיצובי. הפרקט נחשב לריצוף אלגנטי מאוד ורבים מחשיבים אותו לסמל סטאטוס.

 

התנפחות העץ

הבעיה העיקרית בפרקט, הינה העבודה שהוא עשוי להתנפח בעת מגע ישיר ורצוף עם מים. עובדה זו גורמת למספר דברים. ראשית, לא ניתן להתקין פרקט בחדרים רטובים כמו אמבטיות או מרפסת פתוחה. שנית, ישנו חשש רב להרטבה שלו, למשל בעת ניקיון, בישול או משחק של ילדים ובעלי חיים. מצב זה גורר את הצורך בשימוש בחומרי ניקיון מיוחדים, זהירות יתרה ולא מעט לחץ.

 

פרקט פולימרי

התפתחויות הטכנולוגיות אפשרו יצירה של פרקט מלאכותי. הדבר אפשר ל"פסל" את הפרקט לפי הצרכים והדרישות של השוק ובכך ליצור פרקט שאינו ניזוק כתוצאה מרטיבות.

ניתן להשתמש בפרקט מהסוג בחדרי המקלחת (מלבד במקלחון עצמו), במרפסת, במטבח. ניתן לנקות אותו בצורה פשוטה וכל אלו ללא חשש לנזק היכול להיגרם לפרקט.

 

סוגי התקנות

פרקט מהסוג נבנה בצורה המאפשרת חיבור של אריחים גדולים אחד לשני בצורה קלה ופשוטה. דבר המוזיל את עלויות ההתקנה ומקצר את תקופת ההתקנה.

 

מחירים

המחירים משתנים ממתקין אחד לשני ומחברה אחת לשנייה. הסיבה נובעת מאיכות החומרים והעבודה. לכן ולפני הכל מומלץ לבדוק טוב טוב את מי שוכרים לביצוע העבודה. פרקט אשר יותקן באופן מקצועי יוכל לשמש אתכם לשנים רבות ולהיות שווה את המחיר משמעותית.

רוב המחירים עומדים על 100 עד 400 שקלים למ"ר של פרקט. בחלק מהמקרים המחיר יכלול גם ההתקנה עצמה. בדרך כלל, ההתקנה אמורה לעלות כ-60 שקלים למ"ר. שימו לב, לוודא האם המחיר המוצע לכם כולל את ההתקנה או שמא מדובר במחיר של חומרי הגלם בלבד.

התקנה של פרקט מהסוג הינה בדרך כלל זולה יותר ופשוטה יותר מאשר התקנה של פרקט עץ והיא מאפשרת לכם את כל היתרונות של פרקט העץ, ללא החשש מהרטבה שלו.

 

ריצוף מעץ

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם