כמה עולה קידוח של בור חלחול

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כללי

החורף בישראל הוא אמנם לא החורף שיש באירופה או בארצות הברית, אך המשקעים כן מקפידים להגיע אלינו בכמות מכובדת, דבר שאף העלה את מפלס הכינרת בשנים האחרונות. מעבר לעובדה המשמחת שהכינרת שלנו משלימה פערים, הגשם, אם נרצה או לא, מופיע גם באזורים אחרים: בשדה, בכפר, בעיר, בצפון, במרכז ובדרום. עקב כך, פעמים רבות אנחנו סובלים משטפונות והצפות באיזור המגורים שלנו. אנחנו כאן כדי לספר לכם על פתרון שיכול לייעל את הניקוז שליד פתח הבית.

 

בור חלחול

בור חלחול או בור ספיגה, הוא אמצעי חשוב להעברת מי גשמים מהקרקע לאקוויפר ולמאגרי מי התהום. מה כל כך חשוב? המים שמועברים מטרתם להעשיר את הסביבה ולהגן עליה, כמו כן, אלמנט חשוב נוסף הוא מניעת הצפות מעל פני הקרקע. בור חלחול אופטימלי הוא כזה שנקדח תוך התחשבות באיזור הגיאוגרפי שבו התבצעה ההתקנה, בכמות הגשמים וסוג הקרקע. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא מידת העומק של הבור, כאשר העומק הרצוי הוא לפחות שני מטרים בשכבה החולית העמוקה.

 

מה עלול לקרות? ומה חשוב לדעת?

אם לא תתקינו בור חלחול, מי הגשמים עלולים להציף את הקרקע ולהחליש את יסודות המבנה שבקרבתם. כמו כן נזקים יכולים להיגרם גם לגינות פרטיות, ציבוריות, חניונים ומשטחים מרוצפים. כאמור קודם לכן, הניקוז של מי הגשמים חשובים גם להגנת הסביבה ולשימור מי התהום של מדינת ישראל.

כאמור, בורות החלחול היעילים ביותר חייבים להגיע לעומק של שני מטרים לפחות בשכבה החולית, שמצויה בבטן האדמה. את הבורות ניתן לקדוח בקטרים שונים, מ-400 ועד 800 מ"מ, נוסף לבורות הסטנדרטיים, ניתן להתקין בור ניקוז עם סוגי צנרת שונים ואביזרים שמשדרגים את פעולת הניקוז. על מנת לבחור את בור החלחול המתאים ביותר יש להתייעץ עם מהנדס אינסטלציה או יועץ מומחה בתחום.

 

מחירים

אם תעסיקו מומחים בתחום, שיודעים לבצע עבודה איכותית ותקינה, המחיר של קידוח הבור יכול לנוע בין 4000 ל-40,000 שקלים חדשים. במה זה תלוי? כמובן בגודל העבודה, בעומק הבור, בקוטר ובסביבת העבודה. יש משמעות רבה לסוג הכלים שבהם ניתן להשתמש, ככל שאפשר להשתמש בכלים חשמליים הדבר מסייע לביצוע העבודה, ככל שמדובר בצורך בעבודה ידנית הדבר יאט את העבודה ועשוי להשפיע גם על המחיר.

מי שקובע את מיקום הבור, עומקו וקוטרו זה המהנדס שאחראי על העבודה, לכן חשוב מאוד לקחת מישהו מוסמך שיבצע ויפקח על העבודה שלכם. מדובר בעבודה חשובה ורגישה שכן היא מתבצעת מתחת לאדמה ויכולה להתקרב לתשתיות ביוב, בנייה וצינורות כאלה ואחרים.

אם אתם סובלים מרטיבות, בעיות ניקוז ומזהים התפוררות של הקירות והרצפה בעקבות רטיבות, אל תהססו לפנות למומחים שיקדחו עבורכם בור חלחול. זה הפתרון המושלם לשליטה במפלס המים.

 

כלי עבודה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם