כמה עולה רכב חשמלי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כאשר מצד אחד הסכסוכים הגאופוליטיים וכמות המשאבים הטבעיים המתדלדלת גורמים להאמרת מחירי הדלק ומצד שני הכרה בנזקים הסביבתיים הכבדים הנגרמים בשל שימוש בדלקים פוסליים, רבים מאיתנו מחפשים אלטרנטיבות אשר יסבו פחות נזק, הן לסביבה והן לכיס שלנו.

בהקשר זה רבים מכם ודאי שקלו לרכוש רכב חשמלי אשר ישקיט את המצפון הפיננסי והסביבתי שלכם. הכתבה הבאה תספק לכם מידע חיוני אשר יסייע לכם לקבל החלטה מושכלת.

 

רכבים חשמליים, במה מדובר?

המכוניות שמרביתנו מכירים מונעות באמצעות מנוע בעירה פנימית. מנוע זה מניע את הרכב באמצעות שריפת דלקים, דיזל או בנזין במרבית הרכבים הפרטיים של ימינו. הרכב החשמלי לעומת זאת מונע באמצעות אנרגיה הטעונה לסוללה. הרכבים החשמליים שקטים מאוד בהשוואה לרכבים המונעים באמצעות בעירה פנימית והם כמעט אינם פולטים מזהמים.

 

רכבים חשמליים, האם השינוי נראה באופק?

למרבה הפלא, גם המכונית המבוססת על מנוע בעירה פנימי וגם המכונית החשמלית הומצאו אי אז, במהלך המאה ה-19. יחד עם זאת בעוד מכונית הבעירה הפנימית הפכה לאחד מאמצעי התחבורה הנפוצים בעולם, המכוניות החשמליות נחשבו לאמצעי תחבורה אזוטרי ואף סבלו מתדמית גרועה למדי.

בשנים האחרונות הדברים החלו להשתנות ויצרנים כדוגמת טסלה בהנהגתו של המנכ"ל הצבעוני אילון מאסק החלו לשווק רכבי יוקרה חשמליים אשר זוכים למוניטין מצוין ודרישה גבוהה מאוד בקרב הצרכנים. יחד עם זאת, על אף המהפך המשמעותי בתדמית של הרכבים החשמליים והשיפור העצום בטכנולוגיה ובביצועים הטכניים של רכבים אלו, מרבית האוכלוסייה לא תוכל להנות מרכב חשמלי בזמן הקרוב משני סיבות עיקריות: עלות ונגישות.

מבחינת נגישות מבחר הרכבים החשמליים שמיובאים לארץ בשלב זה הוא מצומצם יחסית ובאשר ליבוא עצמאי, כל עוד לדגם המדובר אין יבואן רשמי בארץ אשר מספק שירותי תיקונים יבוא עצמאי שכזה אינו אפשרי.

לגבי העלות, הרי שרכבים חשמליים הם רכבים יקרים ביותר כאשר הרכב החשמלי הזול ביותר הזמין לרכישה בארץ יעלה כ- 130 אלף שקלים כאשר דגמים מסוימים עולים מעט פחות ממיליון שקלים חדשים, בהחלט לא מחיר השווה לכל נפש.

 

הפתרון ההיברידי לבעיית הרכבים החשמליים

כיוון שרכבים חשמליים הם יקרים ביותר ויעלו לכל הפחות כ- 130 אלף שקל אחד התחליפים הטובים לרכבים חשמליים הם רכבים היברידים. מדובר ברכבים אשר פועלים לסירוגין על מנוע בעירה פנימית רגיל ועל מנוע חשמלי. בצורה זאת הרכב משתמש בדלק רק בחלק מן הנסיעה וכך צריכת הדלק יורדת בצורה דרסטית.

כמו כן, בניגוד לרכבים חשמליים, רכבים היברידיים נמצאים בשוק כבר מספר שנים. הדבר מהווה יתרון שכן ניתן לקבל מושג טוב יותר לגבי רמת העמידות של כל דגם וכן לרכוש דגם משומש בעת הצורך. כדי לחסוך על הוצאות הדלק אף יותר כדאי לשקול להתקין ברכב דלקן. התקנת דלקן של חברה מוכרת כגון אימג'ינריום דלקנים אוניברסלים עשויה לצמצם את ההוצאות על דלק בצורה ניכרת שכן בעת שימוש בדלקן ניתן להנות מתעריף מוזל.

אם ברצונכם לשמור על הסביבה ולהנות מצמצום ההוצאות השוטפות שלכם  על דלק שקלו לרכוש רכב היברידי והתקינו בו דלקן אוניברסלי שכן דלקן אוניברסלי יעזור לכם לחסוך סכום גדול בעת כל מילוי חוזר של מיכל הדלק שלכם.

רכב חשמלי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם