כמה עולה רכישת קרקעות בדורות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בשנים האחרונות, על אף הביקורת התקשורתית, מתקיימים בישראל מאות פרויקטי בניה המיועדים למגורים. מדובר בפרויקטים שנמשכים שנים רבות, החל משלב התכנון ומציאת השטח, הפשרת הקרקע, תכנון הבנייה ועלייה לשטח. אם רוצים להרוויח מהשקעה בנדל״ן, כדאי להצטרף לפרויקטים כאלו כאשר הם בשלבים מוקדמים והמחירים עדיין נמוכים. אחד הפרויקטים שנמצאים בשלב הזה עכשיו הוא פרויקט אורות בדורות.

 

אורות בדורות – על מה מדובר בעצם?

פרויקט אורות בדורות הוא פרויקט להקמת שכונת בדורות עילית, הממוקמת במרכז הארץ, מזרחית לכפר סבא וראש העין. הפרויקט, הממוקם על קרקע פרטית חקלאית, צפוי להפוך לשכונה גדולה המיועדת לציבור הדתי לאומי. כרגע הוא נמצא בתחילת התהליך, כלומר בשלב בו הקרקעות עדיין לא הופשרו ועוד לא החלה הבנייה. על כן, הוא צפוי להסתיים בטווח זמן של בין חמש לשמונה שנים. הפרויקט מנוהל על ידי חברת אפיקים רוזנטל אשר עסקה בעבר ביזמות נדל״ן בצפת ובית״ר עלית וכן בתהליכי הפשרה בפתח תקווה וגבעת זאב.

 

למה לרכוש קרקע חקלאית?

פרויקט אורות בדורות מציע למכור זכויות על קרקע חקלאית אשר צפויה להפוך לשכונה, אבל נשאלת השאלה למה להשקיע בקרקע חקלאית שעדיין לא הופשרה. הסיבה העיקרית לכך היא הרווח הגדול הצפוי בעסקה כזו. בארץ, ייעוד הקרקע נקבע על ידי הרשויות המקומיות והועדה לתכנון ולבניה. קרקע חקלאית היא קרקע למטרה זו בלבד ועל כן אסור לבנות עליה. עם זאת, הרשויות עוסקות באופן קבוע בהפשרת קרקעות לצורכי בניה בהתאם לצרכים ברשות המקומית ולפי תנאים והגבלות הנקבעים על ידי הועדה לתכנון ולבניה. תהליך הפשרה של קרקעות הוא תהליך בירוקרטי סבוך אשר יכול לקחת מספר שנים. על כן, המחיר של קרקע חקלאית הוא נמוך בהרבה מקרקע לבניה וכאן גם טמון הרווח הגדול. השקעה בקרקע חקלאית בתחילת תהליך ההפשרה היא השקעה בנכס שמכירו צפוי לעלות ולכן צפוי להניב רווח.

 

אז כמה עולה לרכוש קרקעות בדורות?

פרויקט אורות בדורות מציע ללקוחותיו להשקיע בקרקעות חקלאיות ובכך להחזיק בזכויות על האדמה. בבוא העת, כאשר הפרויקט יגיע לכדי ביצוע, יוכלו המשקיעים למכור את חלקם בפרויקט ברווח נאה. על פי הצעת החברה האמונה על הפרויקט, ניתן לרכוש זכויות במחיר התחלתי של 100 אלף ש״ח. מדובר בסכום נמוך למדי בכל הנוגע לעולם הנדל״ן ועל כן, הוא עשוי להכפיל ואף לשלש את עצמו. מנגד, כיוון שמדובר בפרויקט נדל״ן בשלבים מוקדמים ביותר, הזמן עד למימוש התשואה עשוי להיות ארוך ולהימשך מספר שנים. על כן, מדובר בהשקעה המתאימה בעיקר עבור מי שמחפש השקעה לטווח רחוק ופחות עבור מי שמעוניין במימוש מיידי. בנוסף, כיוון שמדובר בפרויקט נדל״ן, ברגע שהוא יבנה, לבעלי הזכויות תהיה גם זכות על דירה ועבור מי שמעוניין לדאוג לעתיד בני משפחתו, יכול להיות שבעלות על דירה בעתיד היא דווקא הפתרון הטוב ביותר עבורו.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם