כמה עולה לבטל צו עיקול משכורת אצל עורך דין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

עיקול משכורת הוא מונח המתייחס להקפאה והחרמה של משכורת החייב כאשר קיים נגדו צו עיקול מטעמו של המוסד להוצאה לפועל או מטעם גורם אחר. כמובן שזהו מצב שמעורר אי נוחות רבה, כיוון שהוא נוטל את חירותו הכלכלית של  החייב ומקשה עליו להתקיים. עם זאת, זהו הליך הפיך – ניתן לדרוש ביטול צו עיקול משכורת, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיעזר בעורך דין מיומן שמכיר את ההליכים השונים. כל הפרטים במאמר

 

צו עיקול משכורת – כיצד זה עובד?

בעל חוב שבית המשפט פסק לטובתן או מוסד בעל סמכות לכך (כמו הוצאה לפועל, מס הכנסה, המוסד לביטוח לאומי ועוד), יכולים לדרוש הטלת צו עיקול על חייב לשם גביית חובותיו, או על מנת למנוע ממנו להסתיר נכסים. מדובר במקרים בהם לחייב יש חובות לאדם פרטי, למוסדות שונים, למדינה או לבנק, והוא נמנע מתשלום חובותיו.

לעיתים קרובות, צו העיקול מופנה למעסיקו של החייב ודורש את הקפאת המשכורת שלו. פעמים רבות, הקפאת המשכורת כרוכה גם בהקפאת חשבון בנק, וכך בעצם כל הכסף הנכנס לחשבון הבנק של החייב הופך למוקפא ומונע ממנו להשתמש בו. כאשר מוטל צו עיקול, החייב יקבל על כך התראה מידית. מומלץ לפעול במהרה, על מנת למנוע עיקולים ומגבלות נוספים.

 

מהן אפשרויות החייב?

ראשית, דעו את זכויותיכם: לא ניתן לעקל את הסכום המלא של משכורתכם! ישנו סטנדרט קבוע המשתנה בהתאם למצבכם האישי והמשפחתי, שמסדיר איזה סכום יש להשאיר בידיכם. עם זאת, הסכום שנותר בידי החייב הוא אינו גבוה במיוחד, ולכן עדיין מדובר במצב לא נוח, מאיים כלכלית ומלחיץ.

החייב יכול להגיש בקשה לביטול עיקול המשכורת, ליזום הסדר פשרה עם הנושים או לבקש צו תשלומים. הפתרונות אלה מקלים על מצבו הכלכלי של החייב, ובעיקר מאפשרים את תחושת הרווחה בכך שהמשכורת אינה מוקפאת.
מומלץ להיעזר בעורך דין! עורך דין מנוסה יסייע בבחירת אפיק הפעולה הנכון ביותר לצרכיך ולצרכי משפחתך. לכל הליך יש יתרונות וחסרונות, ולא כל אחד מהם מתאים לכל חייב. יש למצוא עורך דין שביטול עיקול משכורת הוא אחד מתחומי התמחותו, על מנת להבטיח סיוע יעיל ומקצועי. מחיר סטנדרטי להעסקת עורך דין לשם הליך מסוג זה, נע בין 2,000 ₪ ל- 5000 ₪. כמובן שתעריף עו"ד תלוי במורכבות התיק ובזמן שההליך לוקח.

 

כאמור, הסתייעות בעו"ד היא חיונית להצלחה בביטול צו עיקול המשכורת ובתכנון האסטרטגיה הנכונה ביותר לשם יציאה מהחובות. הליך זה מצריך ידע משפטי, ידע כלכלי והבנה מעמיקה של ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים ולכן הסתייעות בעו"ד היא הבחירה האחראית ביותר. משרד עו"ד דן מור המנוסה בתחום מזמין אתכם להיוועץ עמנו, כדי שנוכל ללוות אתכם לאור כל הדרך.

 

איש חוק ומשפט

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם