מנהל פיתוח עסקי – מדוע משתלם לשכור גורם חיצוני

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אחת השאלות איתן מתמודדים בעלי עסקים וחברות רבות, בוודאי עסקים קטנים, האם עדיף להם לשכור איש מקצוע לתפקיד מסוים בתור שכיר או שמא, עדיף להם לעשות זאת במסגרת מיקור חוץ.

זו דילמה לא קטנה, בוודאי היום, שיש אפשרות לשכור מגוון רחב של אנשי מקצוע במסגרת מיקור חוץ ואין צורך להעסיק אותם בעסק כעובדים מן המניין. אף על פי שהרבה פעמים יש פה עניין של מחויבות ואולי גם נאמנות, הרי שמבחינת שאלות של עלות-תועלת, מבחינה כלכלית, אנחנו נגלה שמיקור חוץ עדיף במקרים רבים על פני העסקת אנשי מקצוע, כעובדים מן המניין.

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות במקרה של מנהל פיתוח עסקי. על פניו, היינו מניחים שגורם בכיר כמו מנהל, נעדיף שיעבוד מתוך העסק, עובד מן המניין, שכיר שמקבל את משכורתו כאחד העובדים עם כל התנאים הנלווים לכך. שכן זה אומר, שהוא נמצא במשרד כל היום, מבצע את עבודתו, נאמן לדרכו של העסק, אחראי על צוות עובדים, לוקח חלק פעיל בכל תהליכי העבודה.

אך האמת היא, שבמקרים רבים עדיף לשכור מנהל פיתוח עסקי במסגרת מיקור חוץ דווקא, שכן אז נשיג תועלת גבוהה יותר וכן העלות תהיה הרבה יותר נמוכה, בוודאי ביחס לעלות שנצטרך להוציא במקרה בו אנחנו שוכרים מנהל פיתוח כעובד שכיר בחברה

על מנת להבין מדוע זה ככה, צריך להסתכל על העבודה של מנהל פיתוח עסקי ועל הדברים שהוא יכול לייצר עבורנו במסגרת מיקור חוץ ומה הם אותם דברים שהוא נמנע מהם, מאחר ואיננו עובד מן המניין.

בשורה כללית אפשר לומר שתפקידו של מנהל פיתוח, הוא לפתח תהליך עסקי, מוצר או שירות, אשר יאפשרו לעסק להשתלב בתחומים ובשווקים שונים, בהם העסק איננו מעורב. למשל, אם העסק רוצה לפתח מוצר לקהל מסוים, אז המנהל יהיה אחראי על התהליך ביחד עם צוות עובדים שיעבוד מתחתיו.

 

מה נקבל במיקור חוץ וממה נוכל להימנע

מנהל שנעסיק דרך מיקור חוץ, יבצע עבורנו את כל התהליך של איסוף הנתונים, מחקר, תהליך הניתוח וכן תוכנית פעולה שיכולה להתאים לעסק על פי הצרכים, היכולות והתנאים שעומדים לרשותו. הוא ידע לשכלל את כל המשמעויות הכלכליות, בין אם זה אומר, ניהול התהליך, ניהול השיווק, המכירות וכל שאר הדברים שקשורים לתהליך הפיתוח ולתהליכים אחרים.

מאחר והוא לא יהיה עובד מן המניין, אלא יעבוד במסגרת מיקור חוץ, הרי שכל כולו יהיה ממוקד בתהליך העבודה, הוא לא יצטרך להתעסק בדברים ומטלות שאינן קשורות לתפקיד, כמו כן, הפוליטיקה הארגונית לא תשפיע עליו, והוא לא יבזבז זמן על דברים שאינם במסגרת התפקיד והעבודה שלו. כך הוא יוכל לייצר תהליך הרבה יותר פרודוקטיבי, הרבה יותר יעיל, כפי שניתן להבין, היחס עלות תועלת יהיה חיובי.

 

הצלחה עסקית

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם