מעדתי במרכז מסחרי ונפצעתי – האם מגיע לי פיצויים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כל מכשול שעלול לגרום לאדם סביר להיפגע, יכול לשמש כעילה לתביעה.

עם זאת, חשוב לבדוק איפה בדיוק הופיע המכשול, מה היה הנזק, על מי האחריות וכן הלאה.

לאחר מכן, ניתן לברר גם על אפשרות להגשת תביעה מול המעסיק או הרשות המקומית

פציעה כתוצאה ממעידה, נפילה או החלקה היא סיטואציה שכיחה יותר מכפי שנהוג לחשוב. במקביל, החוק מכיר באחריות של בעלי מרכזים מסחריים או מרכזי קניות. התוצאה היא תקנות שקובעות שבאופן עקרוני, כל נפילה ברחוב כתוצאה משיבוש במדרכה, בור בכביש, משטח לא מרוצף, תאורה לקויה או מפגע אחר באזור ציבורי – מאפשרת קבלת פיצוי כספי.

את הפיצוי הכספי בגין נפילות מן הסוג הזה ניתן לקבל באופן עקרוני גם אם לא נשארת נכות צמיתה מהאירוע. מנגד, יש בכל זאת הבדל בין אחריות פרטית כמו של בעלי מרכזים מסחריים ומרכזי קניות, לבין אחריות של עירייה מוניציפאלית.

 

עם מי מתייעצים לגבי נפילה?

התמחות בדיני נזיקין וביטוח מאפשרת לברר לגבי היתכנות של תביעות אובדן כושר עבודה וקבלת פיצויים בגין סיבות שונות. אחרי שמועדים למשל במרכז מסחרי וסובלים מפציעה, הדבר החשוב ביותר שאותו כדאי לעשות הוא להתייעץ עם עורכי דין שמכירים את התחום ובקיאים בו.

התייעצות עם עורכי דין צריכה להתבצע במקביל לאיסוף כמה שיותר מסמכים שתומכים בטענת התביעה ויכולים לאשש אותה. בין היתר, רצוי לאסוף דוח מסודר ממשטרת ישראל, כל סוג של טופס מבית החולים, אישורים על רכישת תרופות או ימי אשפוז וכן הלאה.

 

מתי יש עילה להגשת תביעה?

עילה להגשת תביעה בגין מעידה במרכז מסחרי או נפילה בשטח ציבורי מתקיימת כאשר מדובר בכל מכשול או מפגע, שעלולים לגרום לאדם סביר להיפגע. זה אומר שאם למשל מדובר על אנשים שממילא מתקשים בהליכה, יכול להיות שיהיה קשה להוכיח שהם נפלו דווקא בגלל אותו מפגע.

את מבחן האדם הסביר אמור בית המשפט להפעיל על רקע הנסיבות שיש לפניו. באמצעות הנסיבות הללו ניתן לדעת מתי התביעה תאושר, מה האחריות של הגורמים השונים ומה יהיה גובה הפיצויים. כמו כן, אפשר להתייעץ מראש עם עורך דין כדי לבדוק האם בכלל מגיעים פיצויים לפי הנסיבות מהשטח.

 

מהם המפגעים הנפוצים?

עוד דרך לדעת האם מגיע פיצויים למי שנופל במרכז מסחרי או בשטח ציבורי, היא להכיר את המפגעים הנפוצים. רשימה זו של מפגעים נפוצים כוללת בין היתר היעדר תאורה מספקת, הפרשי גבהים בין המרצפות, אבנים שבורות, בורות בכביש, מכסה ביוב פתוח, הצפה של ניקוז לא תקין וכן הלאה.יכום, פציעה כתוצאה ממעידה במרכז מסחרי בהחלט יכולה לזכות בפיצויים. אבל בשביל לקבל את הפיצויים ולתבוע את המעסיק, צריך להתייעץ עם עורכי דין שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

 

אנשי משפט

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם