5 מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תחום הרפואה בעולם מתקדם במהירות. בעיות רפואיות שאך לפני שנים מעטות נחשבו חסרות פתרון, נחשבות כיום לבעיות של מה בכך. בעיות אחרות שהפתרון שלהן נחשב למסובך, הפכו לכאלה שהטיפול בהן הוא כמעט שגרתי. ואולם ההתקדמות המשמעותית הזאת, הביאה איתה גם לגידול משמעותי במספר תביעות כנגד רופאים פרטיים ומוסדות רפואיים כאחד, בגין רשלנות רפואית. בשורות להלן נסביר את הקשר בין הדברים. בנוסף, נביע מספר דוגמאות נפוצות לתביעת רשלנות רפואית. בחלק מהמקרים, הרשלנות הרפואית הביאה לתוצאות קשות, שאיתן ניתן למנות בין השאר אבדן כושר עבודה של הנפגע.

הקשר בין התקדמות רפואית וטכנולוגית ורשלנות רפואית

ההתקדמות הטכנולוגית, כפי שכבר הוזכר לעיל, הפכה את הטיפול בבעיות רפואיות מסוימות לקל יחסית וזמין. לפיכך, כל פגיעה במטופל שבעבר נחשבה ללגיטימית, תיחשב כיום לרשלנות רפואית גרידא. דוגמה טובה לכך הינה הוצאת אבנים מכיס המרה. אם בעבר היה מדובר בפעולה כירורגית מסובכת, הרי שכיום מדובר בפעולה זעיר פולשנית, שבה נכרת כיס המרה ללא סיבוכים מיוחדים. לפיכך, אם מתעוררת בעיה כל שהיא לאחר הניתוח, כגון פגיעה בכלי דם או במקומות אחרים מסביב לכיס המרה, הדבר עשוי בהחלט להוות עילה לרשלנות רפואית. לפני זמן לא רב, בטרם הפכה השיטה המקובלת כיום להסרת כיס המרה לנפוצה, ההסרה בוצעה באמצעות ניתוח פולשני. כיון שכך, פגיעות שונות כתוצאה מהניתוח עצמו נחשבו לגיטימיות ולא היוו סיבה להגשת תביעה.

דוגמאות נוספות  לרשלנות רפואית

עם הדוגמאות לרשלנות רפואית, ניתן למנות אבחון שגוי של בעיות בעובר, אבחון כזה עלול לגרום ללידת תינוק נכה, או הסובל מבעיות פיזיולוגיות קשות. גם כאן, ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת אבחון מוקדם של הבעיות בקלות יחסית והעדר אבחון נחשב כמעט תמיד לרשלנות רפואית בהריון.

דוגמה נוספת לרשלנות רפואית, הינה מקרים שבהם בוצע ניתוח במקום הלא נכון. ישנו יותר ממקרה ידוע אחד, שבה בוצע ניתוח ברגל הלא נכונה, עקב שגיאה של הרופאים הן בבדיקות לפני הניתוח והן בניתוח עצמו. גם כאן, עלולה הבעיה שנוצרה בעקבות הניתוח להוות עילה לתביעה. זאת, בעיקר אם בעקבות הניתוח סובל המנותח מאובדן כושר עבודה,. אובדן כושר עבודה כשלעצמו, מזכה את הסובל ממנו בפיצויים ובהטבות שונות, הן מקרן

נסיה של העובד והן מהמדינה. מדובר בפגיעה בכושר הפרנסה של המטופל העלולה לגרום לירידה משמעותית ברמת החיים שלו ושל בני המשפחה התלויים בו. להרחבה בנושא אובדן כושר עבודה לחץ על הלינק.

אבחון שגוי ורשלנות רפואית: אבחון שגוי של מחלה או בעיה רפואית, הוא אחת העילות הנפוצות לתביעת רשלנות רפואית. מדובר באבחון שגוי שלן מחלה אצל מטופל, שגרמה לביצוע ניתוח מיותר. לחילופין, במקרים גרועים יותר, עקב טעות באבחון לא אובחנה במועד מחלה קשה אצל המטופל, מה שגרם בהמשך להידרדרות במצבו הרפואי. סיבוכים בהוצאת אבנים מכיס המרה, אבחון שגוי בזמן ההיריון, ניתוח שגוי, אבחון שגוי או העדר אבחון – כל אחת מאלה הינה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. זאת, בכפוף לבדיקת הנתונים וחומרת התוצאות בעקבות הרשלנות.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם