עורך דין הטרדה מינית בעבודה: כמה ייעלה ייעוץ עם עורך דין מומחה בתחום?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מידי יום מבוצעות עשרות הטרדות מיניות במקומות העבודה בישראל. ועם זאת, חלק גדול מהן אינן מדווחות כך שמערכת החוק והמשפט לא מצליחה לאמוד את המצב האמיתי בשטח.

הסיבות לכך מגוונות ונעות החל מחשש לפגיעה במעמד, בזכויות, בשכר או התנכלות מצד המטרידים ועד לעובדה כי רבים אינם מבינים כי נפלו קורבן להטרדה ונתונים למעשה בתוך סביבת עבודה עוינת ומאיימת.

 

מהו ייעוץ משפטי?

פגישת ייעוץ משפטית עם עורך דין הטרדה מינית בעבודה היא פונקציה שבה רשאים וזכאים להשתמש כל מוטרדת או מוטרד כראות עיניהם. אנשים שנפלו קרבן להטרדה, לא תמיד יצליחו להסתפק בחוק היבש כדי להבין את פירושו ביחס למעשה שבוצע כלפיהם, או לכל הפחות להבין את משמעותו במטרה להבין האם אותו מעשה אכן נחשב כהטרדה מינית.

מעבר לכך, פגישת הייעוץ היא אחת מהפלטפורמות המרכזיות שמאפשרת למוטרדים לשטוח את נסיבות המקרה באופן אינטימי, מבלי לחוש שהם נתונים לעיניים בוחנות ושיפוטיות בנוגע למה שאירע להם. משרדו של עורך הדין הוא מקום בטוח וחסוי שבו אפשר לפרט על נסיבות ההטרדה ועל אופייה, לבטא חששות, לשאול שאלות ולהבין לעומק כיצד לפעול בנושא הזה הלאה.

 

יעוץ לאחר הטרדה מינית בעבודה

הייעוץ שניתן מטעם עורך הדין יכול לכלול גם את משמעויות ההטרדה המינית מבחינת החוק. כלומר – כיצד החוק רואה את הדברים ומה עשוי לקרות לגורם המטריד שעבר עליו. לפגישה רצוי להביא גם מסמכים רלוונטיים אם יש, כמו מכתב תיעוד התלונה שהוגשה במקום העבודה, תיעוד של העבירה עצמה (למשל – אם עובד מסוים שולח לכם שוב ושוב תמונות פורנוגרפיות למייל) וכן את הדרך לפעול מכאן והלאה בתוך מקום העבודה.

בנוסף, עורך הדין יוכל להסביר לכם כיצד להגיש את התלונה במשטרה ואיך לתבוע פיצויים בהליך אזרחי מהגורם הפוגע, תביעה אישית נגד המעסיק או תביעת פיצויים ממקום העבודה עצמו.

 

בדיקת המקרה לגופו

כמובן שכל אחת מהאפשרויות תתקיים בהתאם לנסיבות המקרה וחומרת העבירה ולכן רק עורך דין המתמחה בנושא יוכל לעמוד על המשמעויות בחוק בנוגע למקרה לגופו ולהבהיר מה על המוטרדים לעשות לאור הנסיבות.

 

איך לבחור את עורך הדין?

עורך דין שמתמחה בהטרדות מיניות אמור להיות בקיא מאוד ברזי החוק ולהעניק שירות קשוב, אמפתי ורגיש במיוחד ללקוחותיו. עורך דין איכותי אמור לספק לכם את התשובות לכל שאלה שתהיה לכם ורצוי שאותו אדם יהיה גם בעל המלצות טובות ומוניטין חיובי. בנוסף, ככל שעורך הדין מסוגל לספק לכם מגוון רחב של שירותים עוד מעבר לייעוץ עצמו, כך תוכלו להיעזר בשירותיו גם בהמשך הדרך.

 

כמה עולה פגישת ייעוץ?

באופן כללי, ייעוץ מטעם עורך דין אזרחי עולה 900-1,500 ₪ תלוי בוותק והניסיון של אותו עורך דין. לעתים עשויים להיות פערי תמחור גם בין אזורים גיאוגרפיים (מרכז ופריפריה) ובין עורכי דין בעלי מומחיות בתחום ספציפי לבין עורכי דין העוסקים במספר תחומים משפטיים. שירותים נוספים יכללו בעלויות נפרדות: כתיבת תצהיר 400-1,200 ₪, הכנת כתב הרשאה לדיון אזרחי 400-1,200 ₪, בקשת ערעור בבית המשפט האזרחי 900-3,500 ₪.

לחצו כאן לתיאום פגישת ייעוץ עם עו"ד דורון ויינרייך המתמחה בייצוג וליווי נפגעי הטרדה מינית בעבודה.

 

ספר חוקים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם