כמה עולה הקמה עיצוב ואחזקת גינות ומרפסות פרטיות – כל המידע לשנת 2020

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הקמה ועיצוב גינה במרפסת זה לא עניין של מה בכך.

יש לתת לגינה אופי וסגנון המתאים לצרכים שלכם בהתאם לאקלים השורר בארץ, וכן לגודל ולשטח הנתון. המאמר יעניק טיפים כיצד ניתן להקים גינה גם במרפסת הפרטית עם כל החידושים של 2020.

 

איך מקימים גינה במרפסת?

המרפסת או הגג הם מקומות שצריכים להיות מרשימים ודקורטיביים, גם אם לא מארחים בהם וגם אם יש להם שטח קטן.

לכל מרפסת יש תנאים בסיסיים שיש לשים לב אליהם כאשר מקימים גינה. לפני שאתם מגיעים להחלטה על סוג הגינה והגודל שלה בדקו את התנאים: מהי כמות האור המגיעה למרפסת, האם היא מקבלת אור באופן ישיר, האם היא חשופה לרוח ולגשם, מה הגודל שלה, האם היא אטומה וכן הלאה.

התכנון דורש גם משאבים. האם יש לכם את הזמן הדרוש לתחזוקת הגינה במרפסת, מהו התקציב שלכם ואיזו צמחייה יכולה להתאים לה.

לרוב עושים שימוש באדניות למרפסת ולפיכך יש לגדל צמחים המתאימים לכך. למשל, צמחים המוציאים הרבה שורשים פחות יתאימו. אנשים רבים בוחרים לגדל באדניות המרפסת פרחי נוי או צמחי תבלין שהופכים להיות פרקטיים לצורך בישול.

צריכים נענע או זעתר? פשוט ניגשים וקוטפים. לכן יש משמעות לתהליך ההתאמה של הצמחים ולהקמת הגינה האידאלית.

 

הקמת גינה ואחזקתה

הקמת גינה דורשת הרבה טיפוח ותחזוקה.

לאחר שהחלטתם על סגנון הגינה, הערוגות והצמחים בהתאם לשטח ולגודל שלה, יש לחשוב על התחזוקה שלה. ישנם סוגים רבים של גינות: גינות איגלו, גינות טרופיות, שילוב של עצי נוי או עצי פרי, שילוב של דשא סינתטי או חי, גינות אורגניות ועוד, ולכל אחת מהן תחזוקה שונה הלוקחת זמן.

יש לקחת בחשבון שבגינה תצטרכו לעשות עבודות כמו: ניכוש עשבים, דישון והגנה מפני מזיקים, על מנת שהגינה תהיה מעוצבת ויפה. אנשים רבים נעזרים בשירותי גינון מקצועי ומקבלים תמורה של גינה מטופחת בדיוק כמו שרצו כשתכננו אותה.

הקמה עיצוב ואחזקת גינות פרטיות וציבוריות מקצועיות  זה בהחלט עשוי להיות הפתרון לבעיית הזמן  וההשקעה בעיצוב ובטיפול בגינה, ולכן מומלץ מאוד להשתמש בשירותים אלו.

 

המלצות לחידושים בגינה

גינות איגלו

ניתן לעצב היום גינות ללא צורך בשתילה. גינות האיגלו הן המצאה ישראלית המביאה את טרנד השיח הכיפתי באופן מעוצב הניתן להזזה ממקום למקום. זהו פתרון חדשני ומעולה לשטח עם קרקע בעייתית או שטח מרוצף, למרפסות ולגגות.

שיטה זו חוסכת במים ובתחזוקה, השיחים אסתטיים ומעניקים תחושה של סדר וניקיון. בשל העובדה שהשיחים ניתנים להזזה, אפשר לעצב את הגינה בכל פעם בצורה אחרת ולשלב בה צבעוניות וחן.

 

פרגולה

כחלק מהגינה המעוצבת, אנשים רבים בונים פרגולה כדי לשבת בנחת גם בימים גשומים ולצפות על הגינה, לארח ולעשות על האש לאורך כל השנה. את הפרגולה ניתן לעצב בריהוט גן דקורטיבי בהתאם לאופי הגינה, ולשלב מתחת לפרגולה אדניות ועציצים שיוסיפו לה חן.

 

מרפסת יפה ומעוצבת

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם